11 طرح آب‌رسانی مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد تأمین اعتبار شد


11 طرح آب‌رسانی مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد تأمین اعتبار شد

گچساران - ایرنا - معاون عمرانی مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 11 طرح آب‌رسانی به مناطق عشایری استان تأمین اعتبار شده و به زودی عملیات اجرایی آنان آغاز می‌شود.

بهمن آزادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این طرح ها هم اکنون در دست مطالعه است اظهار داشت: ۱۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرای ۱۱ طرح آبرسانی به مناطق عشایر کهگیلویه و بویراحمد تامین اعتبار شده و قرار است براساس برنامه ریزی طرح آبرسانی پایدار به ۱۱ منطقه عشایری کهگیلویه و بویراحمد در زمان بندی یک ساله اجرا شود.

وی بیان کرد: در صورت افتتاح این طرح ها ۵۰۰ خانوار عشایری از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.

معاون عمرانی مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: آبرسانی به ۱۵۰ خانوار عشایری مناطق شرقی گچساران با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مهمترین این طرح هاست.

آزادی تصریح کرد: تامین آب آشامیدنی منطقه عشایری پشت کوه بهمئی،دیلگون بویراحمد و چرام از دیگر طرح های پیش بینی شده برای تامین آب آشامیدنی پایدار در مناطق عشایری استان است.

وی عنوان کرد: برای اجرای این طرح ها آب به صورت لوله کشی تا نزدیکی سیاه چادرهای عشایری انتقال خواهد یافت.

آزادی با اشاره به اهمیت تامین آب آشامیدنی سالم برای سلامت انسان و دام گفت: اجرای این طرح ها نقش مهمی در تداوم زندگی در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد دارد.

وی مجموع اعتبار ۴۴ طرح عمرانی حوزه عشایر در بخش های مالی استانی، نفت و ملی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های مختلف نظیر راه ها و آب کشاورزی در سال جاری را ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد.

۵۵ درصد دام، ۲۷ درصد عرصه‌های زراعی، ۱۷ درصد باغ‌ها و تولید ۵۴ درصد گوشت قرمز کهگیلویه و بویراحمد در اختیار جامعه عشایری است.
۷۰ هزار نفر از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد عشایر هستند که این میزان جمعیت از۶ ایل بومی، ۲ طایفه قشقایی، ۱۶ تیره، ۱۸۱ طایفه و بیش از یک هزار و ۱۱۰ تش (اولاد) شکل گرفته است.
بیش از ۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار عشایری با جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد زندگی می‌کنند.

۸۱۴۳/۶۱۱۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟