کشف 210 کیلوگرم هروئین از یک دستگاه تریلی در ماکو


کشف 210 کیلوگرم هروئین از یک دستگاه تریلی در ماکو

ارومیه – ایرنا- سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: با تلاش ماموران هنگ مرزی ماکو، تریلی حامل 210 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین در گمرک مرزی بازرگان توقیف شد.

سرهنگ فردین پیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرزبانان هنگ مرزی ماکو و کارکنان معاونت اطلاعات مرزبانی استان آذربایجان غربی با اشراف اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر خروج مقادیر قابل توجهی مواد مخدر توسط یک دستگاه تریلی از تبریز به سمت پایانه مرزی بازرگان، مطلع شده و این خودرو را به سرعت متوقف کردند.

وی اضافه کرد: مرزبانان پس از توقیف تریلی و بازرسی آن، موفق شدند که بین بار سنگ‌فرش این خودرو ۲۱۰ کیلوگرم هروئین که به طرز ماهرانه ای به صورت شمش‌های قالب‌بندی شده جاسازی شده بود، کشف کنند.

وی با اشاره به توقیف تریلی و دستگیری قاچاقچی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده مقدماتی، متهم، مواد مخدر و تریلی توقیف شده به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سالانه بیش از 10 تن مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف و ضبط می شود که این امر به علت قرار گرفتن آذربایجان غربی در مسیر ترانزیت این مواد است.

طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان‌غربی حدود ۹۶۷ کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با نخجوان، از طرف شمال و مغرب ۵۶۶ کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب ۲۵۲ کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد.

ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

۷۱۳۲/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش