حمایت مالی اوقاف به 520 هیئت مذهبی کرمان


حمایت مالی اوقاف به 520 هیئت مذهبی کرمان

گروه فرهنگی ــ مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه کرمان گفت: همزمان با دهه اول محرم در قالب طرح «شمیم حسینی» به 520 هیئت مذهبی استان کمک مالی شد.

حمایت مالی اوقاف به 520 هیئت مذهبی کرمان

حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برنامه‌های عزاداری اماکن متبرکه استان در دهه اول محرم گفت: در قالب طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی» امسال ویژه‌برنامه‌های عزاداری در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص در سراسر استان کرمان برگزار شد.

وی افزود: بخش قابل توجهی از موقوفات استان کرمان مربوط به برنامه‌های عزاداری در ایام محرم و صفر است و این اداره در راستای عمل امینانه به نیات واقفان خیراندیش هر ساله از محل عواید این موقوفات، اجرای نیت می‌کند.

حجت‌الاسلام جلالی گفت: یکی از اقداماتی که سال جاری سازمان اوقاف در اجرای نیات موقوفات مورد توجه قرار داد، طرح «شمیم حسینی» بود که برای اولین بار این طرح با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی در کشور اجرا شد.

مدیرکل اوقاف کرمان بیان کرد این طرح با هدف ساماندهی نیات موقوفاتی که قید مکان ندارند اجرا شد و هیئت‌های مذهبی مورد تأیید سازمان تبلیغات اسلامی مشمول دریافت کمک‌های نقدی با اختصاص بن کارت خرید اقلام مصرفی شدند.

وی بیان کرد: در قالب این طرح به ۵۲۰ هیئت مذهبی استان کرمان بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کمک مالی شد و خرید ارزاق در نمایشگاه‌های عرضه اقلام غذایی مستقر در ۱۷ امامزاده در سطح استان کرمان انجام شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید