مالیات باید بر اساس درآمد‌های واقعی مردم وصول شود


مالیات باید بر اساس درآمد‌های واقعی مردم  وصول شود

جنتی با اشاره به اینکه باید مالیات عادلانه و واقعی و بر اساس درآمد‌های واقعی مردم وصول شود، گفت: مالیات پزشکان باید دقیق، واقعی و شفاف حساب شود و تنها راه این است که از طریق کارتخوان‌ها ریز درآمد مشخص شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «نادر جنتی» شب گذشته (سه شنبه 26 شهریور) در برنامه پایش که به موضوع الزام پزشکان به نصب کارتخوان اختصاص داشت با اشاره به اینکه به موجب بند (ی) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ و تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی، مکلفند در چهارچوب آیین نامه تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم، نسبت به نصب، راه اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای سال ۱۳۹۸ اقدام کنند، گفت: سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی باید به تکلیف خود در این خصوص عمل کنند.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه همه صاحبان درآمد و فعالان اقتصادی بر این باورند مالیات حق دولت است، ادامه داد: با این وجود از این نکته شاکی هستند که مالیات‌ها عادلانه نیست.

وی با تاکید بر اینکه می‌خواهیم مالیات عادلانه و واقعی باشد و بر اساس درآمد‌های واقعی مردم مالیات وصول شود، گفت: مالیات پزشکان باید دقیق، واقعی و شفاف حساب شود و تنها راه این است که از طریق این کارتخوان‌ها ریز درآمد مشخص شود. افرادی که کارتخوان دارند، اطلاعات درآمدی آنها در نظام مالیاتی ثبت و ضبط می‌شود و بعدا با اظهارنامه مالیاتی آن‌ها سنجیده می‌شود و اگر مطابق هم بودند دیگر بررسی نمی‌شود.

جنتی با اشاره به همکاری خوبی که از سوی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تاکنون انجام شده است ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده مالیات‌ها واقعی می‌شود و درباره صاحبان دیگر مشاغل نیز گفت: اطلاعات خریداران ارز و سکه هم در سامانه مالیات بارگذاری می‌شود و از این افراد مالیات دریافت می‌شود با جمع آوری دقیق اطلاعات در آینده تمکین مردم در پرداخت مالیات چند برابر خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق قانون به تدریج از اقشاری مختلف برای نصب کارتخوان فراخوان می‌شود، گفت: در جراید فراخوان نصب و راه اندازی دستگاه کارتخوان برای ۵۰ شغل مشمول این قانون همچون مشاوران حقوقی، مشاوران املاک، دفاتر رسمی، وکلا آگهی شده است. این مشاغل پیش از این مالیات علی الراس پرداخت می‌کردند که ممکن است در حق افرادی ظلم باشد اما سازمان امور مالیاتی به دنبال واقعی سازی مالیات است.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: این کار دریافت اطلاعات درآمدی شفاف با استفاده از ابزاری همچون پایانه فروشگاهی، گردش حساب‌ها، شناسایی املاک امکان پذیر می‌شود و سال ۹۸، بر اساس این اطلاعات شفاف درآمدی، مالیات گرفته می‌شود./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان