پرورش المپیکی‌ها از مسابقات جهانی دانش‌آموزان


پرورش المپیکی‌ها از مسابقات جهانی دانش‌آموزان

رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی از افزایش تعداد رشته‌های اعزامی به رقابت‌های ژیمناسیاد 2020 چین خبر داد و اعلام کرد: قصد داریم در رشته‌های ورزشی که ایرانی‌ها شانس کسب مدال المپیک دارند در این رقابتها شرکت کنیم.

حسین بابویی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با برگزاری مسابقات ژیمناسیاد دانش‌آموزان، بیان کرد: این مسابقات از سال ۱۹۷۴ آغاز شده است و در رده دانش‌آموزی مسابقات بسیار مهمی‌ به شمار می‌رود و کشورهای توسعه یافته به این مسابقات توجه ویژه‌ای دارند.

وی ادامه داد: کشورهای توسعه یافته به این مسابقات در راستای رشد و پرورش استعدادهای ورزشی نگاه می‌کنند تا دانش‌آموزان بتوانند از همین رده‌های سنی آمادگی‌های لازم روحی و روانی را جهت شرکت در مسابقات جهانی و المپیک کسب کنند.

رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی با بیان اینکه طراحی این رقابت‌ها مشابه مسابقات المپیک است، بیان کرد: متاسفانه ما از ظرفیت این رقابت‌ها تاکنون استفاده نکرده بودیم اما از سال ۲۰۱۸ با حمایت‌های انجام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش در رشته‌های کشتی آزاد و فرنگی نمایندگان ایران در این رقابت‌ها حاضر شدند و نتایخ درخوری نیز کسب کردند.

بابویی با بیان اینکه رنکینگ مدالی این رقابت‌ها شبیه به بازی‌های المپیک طراحی شده و ارزش مدال طلا از چند مدال نقره و برنز بالاتر است، گفت: کشتی‌گیران ایرانی از این رقابت‌ها ۱۳ مدال طلا به دست آوردند. همین نتایج درخشان باعث شد که علی‌رغم حضور محدود دانش‌آموزان ایرانی در این رقابت‌ها اما تیم ایران در مجموع در رنکینگ هشتم قرار گیرد.

وی ادامه داد: از حدود ۴۰ کشور دنیا در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند و در ۱۶ رشته مسابقات برگزار شد و امیدوار هستیم که در رقابت‌های ژیمناسیاد ۲۰۲۰ چین حضور قدرتمندانه‌تری داشته باشیم و در رشته‌هایی که در المپیک شانس مدال داریم دانش‌آموزانی را به این مسابقات اعزام کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا