خواب دیروقت یکی از عوامل اصلی «چاقی» در انسان


خواب دیروقت یکی از عوامل اصلی «چاقی» در انسان
پژوهشگران با آغاز فصل تحصیل هشدار می‌دهند خواب دیرهنگام نوجوانان و جوانان مشغول به تحصیل آن ها را به میزان چشمگیری چاق میکند.

به گزارش فارس به نقل از دیلی میل، پژوهشگران با آغاز فصل تحصیل هشدار می‌دهند خواب دیرهنگام نوجوانان و جوانان مشغول به تحصیل آن ها را به میزان چشمگیری چاق میکند.

به گفته کارشناسان، شبکه های اجتماعی و بطور کلی اینترنت منجر به دیرخوابیدن قشر جوان شده و از سوی دیگر با آغاز فصل مدرسه و دانشگاه آن ها مجبور هستند صبح زود از خواب بیدار شوند.

این روند پراشکال نوجوانان و جوانان را به میران چشمگیری در معرض چاقی و دیگر بیماری هایی که از چاقی نشأت می گیرد، قرار میدهد.

پژوهش صورت گرفته به وسیله پژوهشگران دانشگاه ماساچوست و هاروارد تأکید میکند، دختران بیش از پسران در معرض پیامدهای دیرخوابیدن و صبح زود از خواب برخاستن هستند.

این تحقیقات به یافته های گذشته می افزاید که بیدار ماندن تا دیرهنگام امکان دارد اثرهای منفی از جمله خطر بیش تر بیماری افسردگی و مرگ زودرس بهمراه داشته باشد.

این مطالعه که در مجله JAMA Pediatrics منتشر شده و نتیجه حاصل شده از آن به خوبی نشان میدهد افرادی که تا دیرهنگام بیدار هستند، به درجات بیش از دیگر اشخاص در معرض خطر چاقی اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!