جانسون و بن سلمان درباره حمله به آرامکو گفت‌وگو کردند


جانسون و بن سلمان درباره حمله به آرامکو گفت‌وگو کردند

لندن – ایرنا – «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «محمدبن‌سلمان» ولیعهد سعودی در تماس تلفنی درباره حمله به تاسیسات نفتی عربستان گفت‌وگو کردند.

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس شامگاه سه شنبه اعلام کرد، بوریس جانسون حمله به آرامکو را محکوم و عنوان کرد که دولت لندن در کنار عربستان ایستاده و به امنیت این کشور متعهد است.

دو طرف همچنین درباره ضرورت بررسی حقایق این حادثه گفت وگو و نخست وزیر انگلیس بر اهمیت پاسخ جمعی تاکید کرده است. جانسون از بن‌سلمان خواست تا به همکاری با شرکای بین‌المللی ادامه دهد.

جنبش انصار الله یمن روز شنبه ۲۳ شهریور ماه در واکنش به تداوم حملات جنگنده های سعودی به یمن و محاصره چندین ساله این کشور در عملیاتی تحت عنوان "توان بازدارندگی دوم" پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" واقع در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی خود قرار داد.

نیروهای یمنی، عربستان و امارات را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ در یمن تهدید کرده اند.

وزیر امور خارجه انگلیس روز گذشته(دوشنبه) برخلاف واشنگتن گفت:‌ درباره این که چه کسی مسئول این حادثه است، تصویر به طور کامل روشن نیست.

«دومینیک راب» با انتشار پیامی در توئیتر افزود:‌ این یک حمله جدی علیه عربستان سعودی و زیرساخت های نفتی آن است و پیامدهایی برای بازار عرضه و تقاضای جهانی نفت به همراه دارد. ما باید پاسخی روشن و تا حد امکان جهانی به آن نشان دهیم.

در پی هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی آرامکو، قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافت. شاهزاده "عبدالعزیز بن سلمان" وزیر انرژی سعودی سه شنبه شب مدعی شد: در ۲ روز گذشته، توانستیم جلوی خسارت‌های حملات (به آرامکو) را بگیریم.

وی اعلام کرد: شرکت آرامکو نیاز مشتریانش را با استفاده از ذخایر راهبردی اش برآورده خواهد کرد.

با این حاال کارشناسان مسائل نفتی معتقدند که به رغم بازسازی تاسیسات آسیب دیده، اعتماد از دست رفته‌ بازار به عربستان قابل ترمیم نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش