کشور نیازمند رونق تولید است


کشور نیازمند رونق تولید است

اصفهان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: به ابتکار رهبری امسال سال رونق تولید نامگذاری شد به این دلیل که کشور به رونق تولید ملی نیاز دارد.

سید حسن قاضی عسگر سه شنبه شب در نشست خبری آئین افتتاح نخستین نمایشگاه رونق تولید ملی در سالن همایش‌های نمایشگاه ‌بین‌المللی استان اصفهان افزود: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند بخشی از کمبودها در حوزه بازاریابی و فروش را جبران کند از این رو همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا تولید پررونق داشته و ‌موانع رونق تولید شناسایی و رفع شود.

وی ادامه داد: در کشوری که هزاران مانع بر سر تولید خود دارد تولیدکننده نمی‌تواند به دنبال تولید، فروش و بازاریابی برود از این ‌رو وظیفه هماهنگی بین دستگاه‌ها باید صورت بگیرد تا موانع از سر راه برداشته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: اگر خواهان رونق تولید هستیم باید از مسیری که صنایع دفاعی در ۴۰ سال گذشته طی کردند عبرت گرفته و از تکنولوژی بهره گرفته تا رونق را قوی کنیم.

وی با بیان اینکه صنایع دفاعی به حدی از بلوغ رسیدند که حالت بازدارندگی داشته و ‌می‌توانیم به آن افتخار کنیم، اضافه کرد: درخواست ما این است که افرادی که امکان تجاری سازی دارند وارد چرخه تولید شوند چرا که نیازمندیم با تدبیر وعاقلانه‌تر از گذشته عمل کنیم.

قاضی عسگر بیان کرد: اگر مسائل اقتصادی کشور برطرف شود، می‌توانیم وارد ۲۰ اقتصاد برتر دنیا شویم از این رو باید سیاست‌های اصلی اقتصاد اصلاح شود.

وی با بیان اینکه اگر نرخ ارز تک نرخی و واقعی شود تولیدکننده در برابر هجمه‌های داخلی مشکلاتی نخواهد داشت همچنین ‌مشکلات اقتصادی مرتفع خواهد شد، اظهار داشت: آسیب شناسی به صورت ریشه‌ای با استفاده از نمایشگاه‌ها باید صورت گیرد تا شاهد رونق اقتصاد در کشور باشیم.

افتتاح همزمان سه نمایشگاه در اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: امروز سه نمایشگاه با عنوان رونق تولید ملی، پوشش‌های ساختمانی و نوشت افزار و لوازم التحریر در اصفهان افتتاح شد.

علی یارمحمدیان افزود: در سالی که رونق تولید نامگذاری شد شرکت نمایشگاه‌ها سعی کرده تا این شعار را محقق و به عمل تبدیل کند به گونه‌ای که تاکنون ۲۷ نمایشگاه صنعتی، تولیدی، کشاورزی و فرهنگی در استان توسط شرکت نمایشگاه‌ها برگزار شده است.

وی ادامه داد: کیفیت و کمیت نمایشگاه‌هایی که امسال برگزار می‌شود از نمایشگاه‌های سال گذشته بهتر است که صنعت نمایشگاهی در شرایط تحریم‌ها نشان داده تاب آوری اقتصادی و صنعتی می‌تواند افزایش پیدا کند.

به گفته وی تا پایان سال جاری ۵۵ رویداد نمایشگاهی با موضوعات مختلف در اصفهان توسط شرکت نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.

یارمحمدیان تصریح کرد: رونق تولید از نمایشگاه آغاز می‌شود حضور تولیدکنندگان و ‌عرضه کنندگان در نمایشگاه‌های کشور نشان دهنده اثربخشی نمایشگاه است.

۸۰ درصد قطعات مورد نیاز ذوب آهن بومی سازی شد

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن با بیان اینکه سال گذشته نهضت ساخت داخل به صورت موثر در شرکت سهامی ذوب آهن آغاز و بانک اطلاعاتی خوبی در این راستا تهیه شد، گفت: از مجموع ۱۰۴ قطعه ارائه شده ۲۵ درصد منجر به تفاهمنامه و ۱۰ درصد ساخت و دوره آزمایشی را می‌گذراند.

منصور یزدی زاده افزود: ۸۰ درصد قطعات مورد نیاز ذوب آهن را بومی‌سازی کردیم، ۱۵ درصد توسط تولیدکننده‌های داخلی کشور تهیه و ۵ درصد نیاز کلی بوده که جز قطعات حساس است و باید در راستای ساخت آن‌ها در داخل اقدامات جدی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: از سال گذشته کار طراحی قطعات در راستای مسائل زیست محیطی، فنی و اقتصادی داشته است.

ساخت داخل بحث جدی کشور است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۱۲ سال است که نامگذاری سال‌ها در راستای موضوعات اقتصادی بوده که نشان دهنده اهمیت این مهم است، امسال به دلیل شرایط ویژه اقتصادی بهترین راه برون رفت رونق تولید است.

حمیدرضا فولادگر افزود: با توجه به رکود در بخش دولتی و پروژه‌های عمرانی ‌و فعالیت‌های تولیدی صنعتی، معدنی، ‌کسب و کار صنفی، رونق تولید می‌تواند راه برون رفت از این مشکلات باشد.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها تاثیراتی بر مشکلات موجود داشته‌اند ادامه داد: از این رو مشکلات ساختاری و مدیریتی باید رفع شود که در هفت موضوع مالی، پولی، بانکی، ‌سرمایه، مالیاتی، ‌بیمه، تجاری، فضای کسب و کار و فناوری اطلاعات به عنوان مسایل ساختاری تولید بحث و در هر موضوع به تشریح وضعیت پرداختیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: ساخت داخل امروز بحثی جدی کشور است به همین دلیل قانون حداکثر توان تولید داخل بروز و ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۸ را به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری کردند.

نخستین نمایشگاه رونق تولید ملی با شرکت بیش از ۴۰ شرکت و مجموعه بزرگ صنعتی و تولیدی استانهای اصفهان، چهار محال و بختیاری و هرمزگان از ۲۶ به مدت چهار روز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد.

۹۹۱۳/۶۰۲۶/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها