طرح‌های مجوزدار نیازمند آب در چهارمحال و بختیاری بازنگری می‌شود


طرح‌های مجوزدار نیازمند آب در چهارمحال و بختیاری بازنگری می‌شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود طرحهای مختلف این استان گفت: طرح‌های دارای مجوز آب در این استان که با مشکل تخصیص مواجه شده‌اند، بازنگری دوباره خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شامگاه سه‌شنبه در نشست وزیر نیرو با حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد:‌ در سفر وزیر نیرو به استان مقرر شد ۳۳ طرح کشاورزی این استان که مجوز تامین آب دارند اما با مشکل تخصیص مواجه شده‌اند، دوباره بررسی شود.

وی افزود: محل آبگیر طرح انتقال آب بن به بروجن که بین این استان و اصفهان مشکل داشت، امروز تحویل چهارمحال و بختیاری شد.

عباسی تصریح کرد: همچنین قرار شد سهم ۲۳۷ میلیون مترمکعبی چهارمحال و بختیاری از زاینده‌رود بررسی و در سهم این استان بازنگری صورت گیرد.

وی یادآور شد: در این سفر مقرر شد تا زمین‌هایی که بین آب منظقه‌ای استان‌ها مشترک است به نام وزارت نیرو تملک و انتقال داده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سفر وزیر نیرو به استان قرار شد تا مشکلات سد کوهرنگ ۳ با اولویت تملک زمین‌های واقع در این طرح رفع شود.

وی گفت: براساس نتیجه سفر وزیر نیرو به چهارمحال و بختیاری مقرر شد در طرح انتقال آب بین حوضه‌ای بهشت‌آباد بازنگری صورت گیرد و گزینه حفر تونل منتفی شود.

عباسی تاکید کرد:‌ ساماندهی حاشیه رودخانه زاینده‌رود چهارمحال و بختیاری با همکاری وزارت نیرو و هدف ارتقای جذب گردشگران داخلی و خارجی از نتایج سفر وزیر نیرو به این استان است.

وی افزود: با اجرای این طرح خطرات احتمالی کنونی در دنباله و کناره رودخانه زاینده‌رود چهارمحال و بختیاری رفع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، روز سه‌شنبه با حضور وزیر نیرو ۳ تصفیه‌خانه فاضلاب، پست ۶۳ کیلووات سفیددشت و ۷۷ طرح برق‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید.

۷۳۶۲/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا