نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی عسل در ارومیه گشایش یافت


نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی عسل در ارومیه گشایش یافت

ارومیه- ایرنا- نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی عسل ارومیه با حضور مسوولان استانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی پارک جنگلی ارومیه گشایش یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی روز سه‌شنبه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کنسرسیوم‌هایی از کشورهای ترکیه و عراق و بازدیدکنندگانی از کشورهای هند، اسپانیا، لبنان، ترکیه، عراق، قطر، آذربایجان و قرقیزستان در نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی عسل در ارومیه حضور دارند.
علی عبدلی سیلابی اظهار داشت: در این نمایشگاه استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی، هرمزگان، اصفهان، تهران و کرمانشاه حضور دارند.
وی ادامه داد: این نمایشگاه از ۲۶ تا ۲۹ شهریورماه جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه و با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در ۶۷ غرفه در حال برگزاری است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: این نمایشگاه در زمینه‌هایی چون بسته‌بندی عسل، گرده، ژل رویال، بره موم، کندوسازی، لوازم آرایشی بهداشتی از عسل، اکستراکتور و لوازم زنبورداری، داروسازی دامی، مکمل غذایی زنبور، دستگاه تصعید اسید، دستگاه زهرگیر و با حضور دانشگاه‌ها، صندوق حمایت بیمه، جهاد، شهرک، مجله سراسری زنبورداری، بانک‌های تجارت و توسعه تعاون و صنایع و کسب و کارهای وابسته به آن دایر شده است.
«عبدلی سیلابی» با بیان اینکه سه کارگروه اجرایی، پشتیبانی و فنی در قالب ۲۰ نفر تیم اجرایی و مترجم در برگزاری این نمایشگاه همکاری دارند، افزود: برگزاری ۶ کارگاه تخصصی و علمی نیز در حاشیه این نمایشگاه برای علاقه‌مندان پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به دستاوردهای خوشه عسل اظهار داشت: تولید پودرعسل برای نخستین‌بار در کشور از افتخارهای خوشه صنعتی عسل آذربایجان‌غربی است که مورد توجه دستاندرکاران این صنعت در کشور قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: پودر عسل طبیعی همان عسل معمولی است که دارای ماندگاری بیشتری است.
معرفی خواص دارویی و غذایی و فرآورده‌های زنبور عسل، تغییر الگوی مصرف جامعه، ایجاد بستری برای مبادلات داخلی و خارجی محصولات عسل و معرفی آخرین دستاوردهای صنعت زنبورداری در زمینه تولید و فرآوری و بسته‌بندی و توسعه بازارهای هدف از اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی عسل ارومیه است.
هم‌اکنون در آذربایجان‌غربی ۶۰ واحد وابسته به صنعت عسل در خوشه مربوط به این بخش در زمینه تولید کندو، تولید عسل، تولید داروی مورد نیاز صنعت زنبورداری و صنایع وابسته به عسل فعال است که برای ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
این استان با تولید بیش از ۲۱ هزار تن عسل و داشتن بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار کندو، مقام اول کشوری را از لحاظ تعداد کندو و تولید عسل به خود اختصاص داده است.
هم‌اکنون ۲۷ درصد عسل کشور در آذربایجان‌غربی تولید می شود؛ این استان با دارا بودن یک میلیون و ۴۳ هزار کندوی مدرن و ۷۶ هزار کندوی بومی، رتبه اول کشور را از نظر تعداد کندوی مدرن را نیز در اختیار دارد.
۹۹۱۸ /۶۱۸۵/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟