دولت تدبیر و امید 17 هزار فرصت شغلی در بخش گردشگری گلستان ایجاد کرد


دولت تدبیر و امید 17 هزار فرصت شغلی در بخش گردشگری گلستان ایجاد کرد

گنبدکاووس - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون و با نگاه ویژه مسئولان به بخش گردشگری گلستان،17 هزار فرصت شغلی در این زمینه ایجاد شده که تا پایان سال جاری به بیش از 20 هزار مورد می‌رسد.

مجید رحمانی خلیلی روز سه شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجموعه‌های موفق بخش گردشگری گنبدکاووس در قالب تور رسانه‌ای روستا اظهارداشت: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت تدبیر و امید برای فراهم آوردن زیرساخت‌های گردشگری و کمک به ایجاد اشتغال با رویکرد اقتصاد مقاومتی، تسهیلات لازم به این بخش اعطا می‌شود.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همین راستا و برای تکمیل فضای لازم در بخش گردشگری استان گلستان برنامه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در نظر دارد که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و توجه ویژه مسئولان به این بخش، اعتبار دو هزار میلیارد ریالی که تا قبل از سال ۹۲ داشتیم با جهشی قابل توجه به حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال رسیده است که بر اساس برنامه توسعه منطقه و با استفاده درست از این منابع می‌توان گام بسزایی در جهت تقویت این بخش برداشت.

رحمانی خلیلی با مقایسه فعالیت‌های انجام شده گفت: در طی این مدت بیش از ۱۵۰ اقامتگاه بومگردی در تمام استان و با توجه به ظرفیت روستاها به بهره برداری رسیده است که توان اقامت ۴۰۰۰ نفر را در خود دارد که این حرکت رو به جلو اکثرا در مناطق کمتر توسعه یافته انجام شده است.

وی با اشاره به وضعیت استان گلستان در زمینه گردشگری نیز گفت: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی، تنوع آب و هوایی و گوناگونی قومیت‌ها، قابلیت گردشگرپذیری در همه ابعاد را داریم و اداره کل میراث فرهنگی با تکیه بر این ظرفیت و در جهت ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی منطقه در تلاش است تا گلستان را به یک استان مقصد گردشگری تبدیل نماید.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان بیان کرد: توانمندسازی یک اقدام مهم و موثر در توسعه گردشگری می‌باشد و از آنجایی که در کل کشور استان گلستان به عنوان اکوتوریسم ایران شناخته می شود ما نیز در تلاشیم زیرساخت‌های لازم در این زمینه را در سطح استان ایجاد نماییم که از جمله آنها طرح‌های بومگردی و ساخت تاسیسات گردشگری می باشد تا به توانمندسازی جوامع محلی کمک کند.

رحمانی خلیلی با اشاره به نگاه ویژه دولت به بخش گردشگری گلستان تصریح کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید بالغ بر ۱۷ هزار فرصت شغلی برای افراد مختلف ایجاد شده است که این مقدار از ایجاد اشتغال با مراجعه به سامانه مورد تایید رصد قابل مشاهده و پیگیری می باشد و در سال جاری نیز با تعهد ایجاد اشتغال برای ۳۵۰۰ نفر برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز صورت گرفته تا با ایجاد پروژه‌های مورد درخواست به این مهم نیز دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه در دست اقدام داریم که چنانچه تامین اعتبار و تزریق آن با توجه به افزایش قیمت‌ها بموقع صورت پذیرد تا پایان سال به اتمام خواهد رسید ولی حدود ۳۰۰۰ میلیارد ریال از پروژه‌ها نیز در مراحل پایانی خود قرار دارند که در آبان ماه و همزمان با جشنواره اقوام مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

به گزارش ایرنا، تور رسانه ای روستا که با برنامه‌ریزی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در سومین سفر خود به استان گلستان آمده است امروز (سه شنبه) به پایان بازدیدهای خود رسیده و فردا صبح نیز در یک نشست خبری با استاندار گلستان شرکت کرده و سپس استان را ترک خواهد کرد.

/۱۸۶۰/۹۴۳۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !