مشکل اعتباری برای ریشه کن کردن بی‌سوادی در کشور وجود ندارد


مشکل اعتباری برای ریشه کن کردن بی‌سوادی در کشور وجود ندارد

قزوین - ایرنا - معاون نهضت سوادـ آموزی کشور گفت: مشکلی به لحاظ مالی و اعتباری برای ریشه کن کردن بی‌سوادی در میهن اسلامی وجود ندارد اما معضل ما بی‌رغبتی افراد بی سواد به حضور در کلاس‌های درس است.

علیرضا نخعی شامگاه سه شنبه در نشست شورای اداری آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به تغییرات اساسی چند سال گذشته در سیستم نهضت سوادآموزی کشور از نظر ساختار، محتوا و روش‌ها، افزود: تغییرات اساسی محتوای کتاب‌های آموزشی و کاربردی‌تر شدن آموزش‌های نهضت سواد آموزی از مهم‌ترین تغییرات اساسی سیستم نهضت سواد آموزی کشور بوده است.
وی اضافه کرد : قزوین براساس مطالعه صورت گرفته جزو استانهای برتر کشور در شاخص های سواد آموزی ۹۶ و سه درصد باسواد ۱۰ تا ۴۹ سال می باشد .
این مسئول ادامه داد :در حال حاضر ۲۱ هزار نفر بیسواد در استان قزوین شناسایی شده اند که برای سوادآموزی آنها باید اقدام کرد .
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که بیسوادی باید به سرعت در کشور ریشه کن شود.
وی تاکید کرد : ما در شرایط فعلی به چهار برنامه توسعه نیاز داریم تا بیسوادی ریشه کن شود و با شیوه فعلی حداقل ۲۰ سال برای این کار نیاز داریم و سازمان سواد آموزی کشور خواستار تغییر روشها و هم افزایی در این خصوص است تا بتواند با سرعت بیشتری بی سوادی را ریشه کن کند.

وی تصریح کرد : متاسفانه مشکل اصلی سواد آموزی نیستند که بی سوادان حاضر به شرکت در کلاسهای درس نیستند.
معاون سواد آموزی کشور با بیان اینکه سازمان نهضت سوادآموزی کشور از نظر تامین اعتبار برای آموزش بی‌سوادان هیچ مشکلی ندارد، اظهار کرد: عدم تمایل بی‌سوادان به یادگیری، عدم وجود قوانین الزام‌آور و هم چنین ارایه خدمات برابر به افراد با سواد و بی‌سواد در جامعه بزرگ‌ترین چالش‌های پیش‌روی نهضت سواد آموزی است.

پوی در پایان یادآور شد: حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از بی سوادان کشور در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال قرار دارند.
۷۳۸۹*۳۰۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما