عدالت آموزشی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد


عدالت آموزشی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد

قزوین - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: عدالت آموزشی و توجه بیشتر به دانش آموزان مناطق محروم در دستور کار وزارتخانه و ادارات کل استانی قرار دارد.


خیرالله رحمانی شامگاه سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود: بر اساس سند تحولات بنیادی، باید بتوانیم شرایط تحصیلی خوبی برای همه دانش آموزان فراهم کنیم.
وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ هزار کلاس درس در استان قزوین وجود دارد که 6 هزار و ۶۰۰ کلاس دارای استاندارد بوده و حدود ۷۰ درصد کلاس های درس استان را شامل می شود.
رحمانی اضافه کرد: همچنین یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس نیاز به مقاوم سازی داشته و یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس نیز نیاز به تخریب و بازسازی دوباره دارند.
وی ادامه داد: هم اکنون در بیش از ۲۰۰ کلاس درس استان تنها ۱۰ دانش آموز مشغول تحصیل هستند و برای رعایت عدالت آموزشی، در برخی از مناطق محروم استان حتی برای یک دانش آموز نیز معلم اختصاص داده ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به فعالیت ۷۱ مدرسه شبانه روزی در قزوین، افزود: 6 هزار و ۴۰۰ نفر دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند.
وی یادآور شد: در راستای عدالت آموزشی در هر روستا با هر عدد دانش آموزی، برای مدارس ابتدایی مدرسه تاسیس شده و 6 هزار دانش آموز عشایر و حدود شش هزار دانش آموز اتباع در استان وجود دارد.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه پروژه مهر یکی از مهم ترین برنامه‌های سالانه آموزش و پرورش است که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد عدالت آموزشی داشته باشد، افزود: ایجاد فضای با نشاط، کیفیت‌بخشی، ارتقای عدالت آموزشی و تلاش در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس ازمزیت‌های مهم این طرح ملی است.
رحمانی در خصوص کمبود فضای آموزشی در قزوین نیز گفت: در حال حاضر در برخی مناطق شهر قزوین مانند سرتک، ملاصدرا، پونک حتی یک متر فضای آموزشی نیز وجود ندارد که این نگران کننده است.

استان قزوین دارای بیش از 250 هزار دانش آموز است.
۷۳۸۹*۳۰۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...