والیبال ایران کار سختی برای عبور از دیوار چین نداشت


والیبال ایران کار سختی برای عبور از دیوار چین نداشت

تهران- ایرنا- تیم ملی والیبال ایران در مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا مقابل چین به پیروزی سه بر صفر رسید.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (سه‌شنبه) در نخستین بازی خود در مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف چین رفت. سه ست این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران رقم خورد.

«ایگور کولاکوویچ» در این بازی تیم را با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، سیدمحمد موسوی، علی شفیعی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی و محمدرضا حضرت‌پور به میدان فرستاد.

البته ابتدا علی‌اصغر مجرد در ترکیب اصلی قرار گرفته بود ولی در حالی که هنوز نخستین سرویس بازی زده نشده بود، تعویض شد و جای خود را به شفیعی داد. به نظر می‌رسد دلیل تعویض مجرد مصدومیت این بازیکن بود زیرا او پس از خروج از زمین، روی نیمکت و کنار سیامک افروزی پزشک تیم ملی نشست و مانند سایر بازیکنان ذخیره خود را گرم نکرد.

در طول بازی به غیر از بخشی از میانه ست دوم، ایران تیم برتر میدان بود و کار دشواری برای رسیدن به پیروزی نداشت. ایران در زدن سرویس، دفاع روی تور و دریافت توپ برتر از حریف بود و سه امتیاز حساس این بازی را از آن خود کرد. حتی در اواخر بازی هم که بیشتر بازیکنان اصلی از زمین بیرون رفته بودند و ذخیره‌ها بازی می‌کردند، بازهم ایران به مراتب بهتر از حریف خود بازی می‌کرد.

با این نتیجه ایران با یک برد و سه امتیاز در رده دوم گروه خود قرار گرفت. شاگردان کولاکوویچ از ساعت ۱۸:۳۰ فردا (چهارشنبه) در دومین و آخرین مسابقه خود در مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف هند می‌روند. ایران علاوه بر چین و هند، در این مرحله با استرالیا نیز همگروه است اما تیم‌هایی که در مرحله اول نیز همگروه بوده‌اند، در مرحله دوم دوباره به مصاف هم نمی‌روند و همان نتیجه مرحله نخست محاسبه می‌شود. ایران در مرحله اول مسابقات، با نتیجه سه بر یک از استرالیا باخت.

استرالیا دیگر تیم حاضر در این گروه، امروز سه بر صفر هند را شکست داد و در رده نخست گروه ایستاد. فردا چین و استرالیا به مصاف هم خواهند رفت که نتیجه آن بازی نیز در تعیین رتبه ایران در گروه بسیار مهم است.

بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۲ تا ۳۰ شهریور به میزبانی ایران برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران