رئیس جمهور افغانستان حملات تروریستی پروان و کابل را محکوم کرد


رئیس جمهور افغانستان حملات تروریستی پروان و کابل را محکوم کرد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از خبرگزاری آوا، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز، سه‌شنبه، 26 شهریورماه با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان حملات تروریستی در ولایت پروان و شهر کابل، این حملات را محکوم کرد و آن را جنایتی ضدبشری خواند. وی تأکید کرد: مردم افغانستان به خصوص مردم شجاع ولایت پروان همواره در دفاع...

رئیس جمهور افغانستان حملات تروریستی پروان و کابل را محکوم کرد
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از خبرگزاری آوا، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز، سه‌شنبه، ۲۶ شهریورماه با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان حملات تروریستی در ولایت پروان و شهر کابل، این حملات را محکوم کرد و آن را جنایتی ضدبشری خواند.

وی تأکید کرد: مردم افغانستان به خصوص مردم شجاع ولایت پروان همواره در دفاع از آزادی و ارزش‌های نظام دلیرانه ایستادگی کرده‌اند و هرگز به دشمن اجازه دست‌یابی به اهدافش را نخواهند داد.

غنی همچنین اظهار کرد: طالبان دشمن اصلی افغانستان است و با چنین اقدامات بزدلانه‌شان هرگز به اهداف خود نخواهند رسید. طالبان با ادامه جنایاتشان یکبار دیگر ثابت کردند که برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان اراده و جدیت ندارند و حرکاتشان چیزی جز فریب و نیرنگ نیست.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و نیروهای امنیتی کشور متعهد هستند که زمینه را برای تأمین امنیت مردم فراهم کنند تا مردم در فضای آزاد و با امنیت بتوانند در انتخابات شرکت کرده و سرنوشت سیاسی خود را رقم بزنند.

یادآور می‌شود، در یک انفجار که حوالی ظهر امروز در شهر «چاریکار» مرکز ولایت پروان رخ داد، بیش از ۵۰ نفر کشته و زخمی شدند، اما به اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان آسیبی نرسید. ساعاتی بعد انفجاری دیگر در نزدیکی سفارت آمریکا در شهر کابل رخ داد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در