ساوه شهرستان ممتاز استان مرکزی در کتابخوانی است


ساوه شهرستان ممتاز استان مرکزی در کتابخوانی است

ساوه - ایرنا - سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های استان مرکزی گفت: ساوه شهرستانی ممتاز در حوزه کتابخوانی است و شمار مراجعان به کتابخانه‌های این شهرستان بالا است.

به گزارش ایرنا، «مجید رستگاری‌گوهر» عصر سه‌شنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های شهرستان ساوه، افزود: نخبگان و اهالی فرهنگ و هنر ساوه در جشنواره رضوی نیز درخشیدند و از ۳۲۱ برگزیده استان ۲۱ نفر ساوجی هستند.

وی افزود: کتابخانه‌های ساوه با وجود بضاعت اندک، بهره ‌وری حداکثری دارند.

رستگاری‌گوهر از اداره راه‌و شهرسازی شهرستان ساوه نیز به خاطر واگذاری ۵۰۰ مترمربع زمین در اطراف کتابخانه ولیعصر ساوه قدردانی کرد و گفت: تلاش می‌شود در این زمین سالن اجتماعات ایجاد شود.
وی در مورد راه ‌ندازی کتابخانه سیار در ساوه گفت: باتوجه به مستهلک بودن خودروی موجود، باید نسبت به بازسازی و یا خریداری یک دستگاه خودروی جدید اقدام شود.
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های استان مرکزی در مورد طرح «ایستگاه مطالعه» در بوستان‌های شهر ساوه، گفت: این اقدام باید با بررسی کارشناسی انجام شود.
وی در مورد ایجاد باشگاه کتابخوانی گفت: کتابخانه‌ها باید به پاتوق فرهنگی و محلی برای تعامل اهالی فرهنگ و هنر و نویسندگان تبدیل شود و در این زمینه ارگان‌های مرتبط مانند آموزش و پرورش باید همراه باشند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ساوه نیز در این نشست گفت:برای اشاعه فرهنگ کتابخوانی و با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه باید همه توان نسبت به بهبود شاخص‌های این بخش به‌کار گرفته شود.

«محمدحسن قاسمیان» افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی در روستاها به خصوص در بخش مرکزی ساوه ضروری است و باید هرچه سریعتر مسئله تامین خودرو سیار برای کتابخانه انجام شود.

وی اظهار داشت: ساوه دارای تاریخ و سابقه ای غنی در زمینه نویسندگی و تألیف کتاب است و باید در کتابخانه‌ها فضای تعامل و هم‌اندیشی بیش از پیش مهیا شود.

معاون فرماندار ساوه اظهار داشت: اقدام خبرگزاری جمهوری اسلامی در زمینه ایجاد «کتابخانه ایرنا» و معرفی تازه‌های نشر ارزنده است و باید از این فرصت برای معرفی آثار نویسندگان ساوجی بهره جست.

در این نشست نمایندگان ارگان‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، شهرداری، شهر صنعتی کاوه و کتابخانه‌ها دیدگاه‌ها و خواسته‌های خود را بیان کردند.

شهرستان ساوه دارای ۲۹۰ هزار نفر جمعیت با چهار شهر و افزون بر ۲۰۰ روستا است.

/۶۰۱۳/۶۵۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...