آب، برق و گاز هیچ مدرسه ای در کهگیلویه و بویراحمد قطع نشود


آب، برق و گاز هیچ مدرسه ای در کهگیلویه و بویراحمد قطع نشود

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انشعاب های آب، برق و گاز هیچ مدرسه ای در این استان به دلیل بدهی قطع نشود.

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: چنانچه انشعاب آب، برق یا گاز برخی مدارس این استان به دلیل بدهی قطع است باید به زودی و با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید وصل شود.

وی افزود: آن دسته از مدارس کهگیلویه و بویراحمد که دارای انشعاب آب، برق یا گاز قطع شده به دلیل بدهی هستند مدیران آنها سه ماه برای تسویه حساب و تعیین تکلیف فرصت دارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخورد جدی با مدیران مدارس کم توجه و سهل انگار در این زمینه، بیان کرد: دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز استان نیز همکاری و تعامل لازم را با مدارس داشته باشند.

کلانتری عنوان کرد: مباحث ترافیکی، شناسنامه دار شدن خودروهای سرویس مدارس کهگیلویه و بویراحمد و بررسی صلاحیت رانندگان آنها تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید انجام شود.

وی ابراز داشت: شهرداری های ۱۷ گانه کهگیلویه و بویراحمد اقدام به زیباسازی و ایمن سازی محیط های اطراف مدارس مناطق شهری استان به منظور کاهش بروز حوادث احتمالی برای دانش آموزان کنند.

کلانتری گفت: تجمیع تعدادی از مدارس کهگیلویه و بویراحمد با هدف کاهش کلاس های درس این استان و ارتقای کیفیت آموزشی ممکن است با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی تبعات اجتماعی و امنیتی در برخی نقاط استان داشته باشد.

وی اظهار داشت: مسئولان اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ضرورت موکول شدن اجرای این طرح به سال های آینده را به وزارت آموزش و پرورش اعلام کنند.

کلانتری افزود: اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در موعد مقرر و پاسخگویی دستگاه های اجرایی مربوطه در این زمینه ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تعدادی از فضاهای آموزشی و اداری آموزش و پرورش این استان در اختیار برخی دستگاه های اجرایی استان از جمله فرمانداری ها، بخشداری ها، نیروی انتظامی و سپاه فتح است که باید تا ۶ ماه آینده بازگردانده شوند.

هادی زارع پور اظهار داشت: نشستی برای بررسی این موضوع و تصمیم گیری نهایی به زودی با ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

وی افزود: تبدیل به احسن کردن یا فروش برخی فضاهای آموزشی مازاد کهگیلویه و بویراحمد برای درآمدزایی و تأمین بخشی از هزینه ها در دستور کار مسئولان اداره کل آموزش و پرورش این استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ساختمان این اداره کل فرسوده، قدیمی و غیرایمن است و باید هر چه زودتر بازسازی شود.

زارع پور عنوان کرد: حدود ۲ میلیارد ریال اعتبار برای طراحی ساختمان جدید اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در چهار یا پنج طبقه و با زیربنای ۶ هزار و ۴۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.

وی ابراز داشت: چند روز قبل ۲۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و ورزشی بین مدارس کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد و به زودی نیز ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تجهیزات آموزشی بین مدارس مناطق حاشیه شهرهای این استان توزیع می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲ هزار معلم برای سال تحصیلی جدید و در قالب پروژه مهر در این استان ساماندهی شده اند.

زارع پور اظهار داشت: این تعداد معلم در سه هزار و ۲۰ مدرسه و ۹ هزار و ۱۲۲ کلاس درس سه مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در سال تحصیلی جدید فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: سال تحصیلی جدید و بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش باید ۲۵۰ کلاس درس و ۶۹۱ پست اداری در مدارس هر سه مقطع تحصیلی کهگیلویه و بویراحمد به منظور ارتقای کیفیت آموزشی کاهش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یاسوج مهاجرپذیر است و به همین دلیل نیز سالانه بین ۲ تا سه هزار نفر به جمعیت دانش آموزی آن افزوده می شود در حالی که دارای مشکل کمبود فضای آموزشی است.

زارع پور عنوان کرد: هم اینک ۱۲۹ فضای آموزشی استیجاری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی ابراز داشت: میزان بدهی مدارس کهگیلویه و بویراحمد به دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز این استان ۳۵ میلیارد ریال است.

سال تحصیلی ۱۳۹۸ - ۱۳۹۷ افزون بر ۱۵۳ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل بودند.

۷۵۳۵/۶۱۱۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد