بیشترین ماموریت اورژانس میبد مربوط به تصادف است


بیشترین ماموریت اورژانس میبد مربوط به تصادف است

یزد- ایرنا- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان میبد گفت: بیشترین ماموریت و امدادرسانی این مرکز در تماس شهروندان دریک سال اخیر مربوط به بیماران قلبی،تنفسی، سکته مغزی و زخمی‌های حوادث رانندگی است که مورد اخیر در صدر تماس‌ها قرار دارد.

علیرضا فصیحی روز سه شنبه به مناسبت چهل و چهارمین سالروز تاسیس (۲۶ شهریور ماه) اورژانس پیش‌بیمارستانی در گفت و گو با ایرنا افزود: یک سال گذشته چهار هزار و ۵۵۹ ماموریت امدادی انجام شد که از این تعداد هزار و ۵۸۳ مورد آن مربوط به تصادف است.

به گفته وی سه ماه گذشته ماهانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ ماموریت انجام شد و ۹ نفر در اثر تصادف در پنج ماهه گذشته در جاده‌های این شهرستان فوت کردند.

فصیحی، مدت زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه در شهر میبد را هفت تا ۹ دقیقه و در جاده‌ها ۱۵ دقیقه در شرایط بدون ترافیک عنوان کرد.

وی از دیگر فعالیت‌ها را حضور و خدمات رسانی در مراسم‌ها و راهپیمایی‌ها و پیاده روی‌ها و نیز پویش فشار خون ذکر کرد و یادآور شد: این مرکز در پویش (کمپیین ) فشارخون مقام دوم را از نظر ثبت تعداد بیماران فشار خونی در سامانه ملی در استان یزد کسب کرد.

این مسئول ادامه داد : میبد سه پایگاه فعال و پنج دستگاه آمبولانس دارد که سه آمبولانس فعال و از ۲ دستگاه دیگر به عنوان نقلیه پشتیبان استفاده می‌شود.

فصیحی اظهار کرد: از مجموع پایگاه‌ها ۲ مورد در خیابان امام محله یخدان و خیابان هفتم تیر میبد مستقر است و یک پایگاه جاده‌ای هم در مسیر نیوک ندوشن فعال است در صورت وقوع حادثه نزدیک‌ترین آمبولانس به محل اعزام و در صورت نیاز به اعزام آمبولانس‌های بیشتر با همکاری اورژانس شهرستان اردکان خدمات امدادرسانی انجام می‌گیرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی میبد به اختصاص کد ۲۴۷ برای بیماران قلبی و ۷۲۴ به بیماران سکته مغزی برای ارائه سریع‌ترین خدمات‌رسانی به این گروه از بیماران خبر داد .

وی ادامه داد : تمام نیروهای اورژانس میبد دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند و امور رانندگی را شخصا انجام می‌دهند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی میبد از شهروندان خواست هنگام تماس با این مرکز نیاز به نشانی دقیق است و اطرافیان بیمار و زخمی‌ها در مسائل پزشکی پرهیز و به گفته‌های اپراتور اورژانس نیز دقیقا توجه کنند.

فصیحی تاکید کرد : برای تسریع در کمک رسانی مردم مسیر را برای برای حرکت آمبولانس باز و به عوامل و تکنسین‌های اورژانس کمک و از ایجاد تنش و درگیری با این نیروها جدا خودداری کنند.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴ / ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟