دومین عصرانه کتابخوانی در ایستگاه مترو امام خمینی (ره) برگزار شد


دومین عصرانه کتابخوانی در ایستگاه مترو امام خمینی (ره) برگزار شد

تهران- ایرنا- دومین عصرانه کتاب با هدف معرفی و خوانش کتاب «پدر، عشق و پسر» اثر سید مهدی شجاعی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترویتهران و مشارکت انتشارات نیستان در ایستگاه مترو امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران، نویسنده حوزه ادبیات آیینی و عاشورایی در خصوص این کتاب که روایتی از حضرت علی اکبر (ع) فرزند حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورا را بیان می کند، گفت: نگارش این کتاب را از توفیقاتی می دانم که خود ائمه (ع) به بنده عطا فرمودند.
سید مهدی شجاعی با اشاره به اینکه کشف استعدادهای جوان در نویسندگی کتاب بزرگترین دغدغه است گفت: در جلسات داستان نویسی، نمایشنامه نویسی و فیلنامه نویسی به دنبال یافتن استعدادهای بالقوه هستیم تا خلاء موجود را پر کنیم.
وی با ابراز خرسندی از اجرای عصرانه کتاب افزود: این برنامه می تواند عامل مهمی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین مردمی که از کتاب فاصله گرفته اند باشد.
در ادامه معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران به عنوان برگزار کننده عصرانه کتاب گفت: این برنامه دومین عصرانه کتاب بود که برگزار شد و بنا داریم در هر ماه این برنامه را در دیگر ایستگاه ها برگزار کنیم که البته فعالیت‌های مربوط به ترویج فرهنگ مطالعه در مترو منحصر به این برنامه نخواهد بود.
احسان بیسادی افزود: در حال حاضر در بیشتر قطارهای مترو طرح بخوان در قالب کتیبه های گرافیکی با محتوای بریده و جذاب کتاب های پر مخاطب در معرض نگاه مسافران قرار دارد.
به گفته وی، بنا داریم علاوه بر راه اندازی فروشگاه کتاب در ایستگاه‌های منتخب خطوط مترو به مناسبت هفته کتاب در آبان ماه سال جاری کتابخانه مترو را در ۵ ایستگاه منتخب راه اندازی کنیم.
در پایان برنامه از طرف معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران به برندگان مسابقه کتابخوانی کتاب پدر، عشق و پسر جوایزی اهدا شد.

تهرام/۷۲۴۳//۶۱۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط