چهلمین قهرمانی روسیه، صعود 7 پله‌ای ایران با 3 برنز


چهلمین قهرمانی روسیه، صعود 7 پله‌ای ایران با 3 برنز

مسابقه‌های کشتی فرنگی قهرمانی سال 2019 جهان و کسب سهمیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو در شهر «نورسلطان» قزاقستان برگزار شد

چهلمین قهرمانی روسیه، صعود 7 پله‌ای ایران با 3 برنز به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، پنجاه و دومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان امروز با حضور ملی پوشان ایران در شهر نورسلطان (آستانه سابق) در قزاقستان ادامه یافت.
به گزارش پایگاه اختصاصی مسابقات، نتایج مسابقات و نتایج و برنامه ملی پوشان ایران به این شرح است:
* ۱۳۰ کیلوگرم:
۱- رضا کایا آلپ از ترکیه (پیروزی ۳ - ۱ در فینال)
۲- اسکار پینیو از کوبا
۳- هایکی نابی از استونی و یاکوبی کایایا از گرجستان
امیر قاسمی منجزی در دور نخست ۳ - ۱ استپان دیوید از چک را برد و در دور یک هشتم نهایی نهایی ۶ - ۴ از سد سرگئی سمنوف از روسیه گذشت. سپس در دور یک چهارم نهایی ۳ - ۱ مومن جون عبدالله اف از ازبکستان را شکست داد و در نیمه نهایی ۲ - ۶ از اسکار پینیو از کوبا شکست را پذیرفت. قاسمی منجزی امروز در دیدار رده بندی برابر هایکی نابی از استونی در حالی که ۰ - ۸ عقب افتاد ۳ اخطاره شد و در رده پنجم قرار گرفت.
---
- برای ایران در این دوره همچنین در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا ناصرپور در رده دهم و در ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی در رده پنجم قرار گرفتند. در ۶۷ کیلوگرم حامد تاب در رده ۲۶ و در ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در رده ۱۹ جای گرفتند. در ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی، ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی و در ۸۲ کیلوگرم سعید عبدولی به مدال برنز دست یافتند و در ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری در رده ۱۲ قرار گرفت. در ۹۷ کیلوگرم نیز محمدهادی ساروی هفتم شد.
رقابت در اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به علت کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ از اهمیت بیشتری برخوردار بود. در هر یک از این اوزان ۶ نفر مجوز حضور در المپیک را کسب کردند.
* رده بندی مدالی پایانی:
۱- روسیه ۲ طلا ۳ نقره - برنز
۲- ژاپن ۲ - ۱،
۳- گرجستان ۲ - -
۴- مجارستان ۱، ۱، ۱،
۵- کوبا ۱، ۱ -
۶- ترکیه ۱ - ۱،
۷- اوکراین ۱ - -
...
۱۳- ایران - - ۳
- در این دوره ۱۸ کشور مدال کسب کردند.
* رده بندی امتیازی پایانی:
۱- روسیه ۱۳۲ امتیاز «قهرمان» ۲- گرجستان ۷۹، ۳- ازبکستان ۷۶، ۴- ایران ۷۵، ۵- قزاقستان ۷۲ امتیاز
---
در دوره قبل در سال ۲۰۱۸ در بوداپست مجارستان تیم‌های روسیه، مجارستان و ترکیه اول تا سوم شدند و ایران با یک مدال برنز و ۳۹ امتیاز رده‌ای بهتر از یازدهمی کسب نکرد.
- بر طبق قوانین اتحادیه جهانی، به قهرمان هر وزن ۲۵، نایب قهرمان ۲۰، نفر سوم ۱۵، نفرات پنجم ۱۰ و به رده‌های پائین‌تر ۸، ۶، ۴ و ۲ امتیاز تعلق می‌گیرد.
---
در تاریخ رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان با احتساب این دوره، روسیه با احتساب مدال‌های شوروی سابق با ۱۷۷ طلا، ۷۱ نقره و ۵۶ برنز پیشتاز است و بلغارستان با ۳۴ طلا ۳۴ نقره و ۴۸ برنز دوم و مجارستان با ۲۹ طلا ۴۰ نقره و ۳۴ برنز سوم هستند. ایران با ۱۲ طلا ۶ نقره و ۲۳ برنز در رده ۱۲ ادوار مختلف جای گرفته است.
در این رقابت‌ها، روسیه با احتساب عناوین شوروی سابق ۴۰ با به مقام قهرمانی رسیده است و ترکیه با ۲ قهرمانی در رده دوم و کشور‌های سوئد، بلغارستان، کوبا، گرجستان، آمریکا، مجارستان و ایران با یک قهرمانی در رده سوم مشترک قرار دارند. ایران در سال ۲۰۱۳ در بوداپست قهرمان جهان شد.
--
در جمع بیشترین مدال آوران تاریخ کشتی فرنگی قهرمانی جهان، آلکساندر کارلین اعجوبه شوروی سابق و روسیه با ۹ مدال طلا در صدر است و حمید سوریان نابغه کشتی ایران با ۶ طلا در رده دوم قرار دارد. میخین لوپس از کوبا نیز با ۵ طلا و ۳ نقره و گوگی کوگوشویلی از روسیه با ۵ طلا و یک برنز سوم و چهارم هستند.
-
سال آینده به علت برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در توکیو، مسابقات قهرمانی جهان برگزار نخواهد شد و دوره آتی مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ به میزبانی شهر اوفا در روسیه برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما