مراسم تعزیه در ایام اربعین در مرز خسروی اجرا می‌شود


مراسم تعزیه در ایام اربعین در مرز خسروی اجرا می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اعلام کرد: در زمان تردد زایران اربعین حسینی (ع) از مرز خسروی، آیین تعزیه و نمایش‌های خیابانی اجرا می‌شود.

بهرام فاضلی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا عنوان کرد: با توجه به بازگشایی مرز خسروی، طی ایام اربعین حسینی برنامه های مختلفی را در شهرستان قصرشیرین، مرز خسروی و ورودی مرز خواهیم داشت.
وی افزود: تمام‌ تلاش خود را به کار می‌گیریم تا زایران اربعین حسینی به خوبی فضای عاشورایی را احساس کنند.
مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، توجه به ترویج فرهنگ عاشورا را حائز اهمیت دانست و گفت: اجرای نمایش های خیابانی و تعزیه گام‌مناسبی در راستای تروج فرهنگ‌ عاشورایی است.
امسال چهار مرز خسروی، مهران، چزابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.
مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سالها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین جهت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته اند.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات دهی به زائران در قالب موکب ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر ماه برنامه ریزی شده است.

۸۰۶۶/۹۶۱۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !