حضور یک هزار و 200 موکب‌دار عراقی در همایش تکریم خدام اربعین در قم


حضور یک هزار و 200 موکب‌دار عراقی در همایش تکریم خدام اربعین در قم

قم - ایرنا - همایش تکریم خدام اربعین امام حسین(ع) با حضور یک هزار و 200 موکب‌دار عراقی مستقر در ایام پیاده‌روی اربعین در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه(س) عصر سه‌شنبه برگزار شد.   

نماینده موکب‌داران عراقی در این همایش تاکید کرد: موکب‌داران اربعین حسینی با لبیک به ندای «هل من ناصر ینصرنی» حضرت امام حسین(ع) با همه داشته‌های خود در خدمت زائران هستند.

سید عامر الموسوی خاطرنشان کرد: باید خادمان زائران اربعین حسینی در ایران و عراق، در کنار یکدیگر متحد شده و ندای لبیک یا حسین(ع) را عملی کنند.

وی با اشاره به اینکه در دورانی به علت ستم ظالمان امکان تشرف به زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) وجود نداشت، افزود: با جهاد رزمندگان اسلام، امکان تشرف فراهم آورده شد و مردم عراق نیز توانستند با افتخار از زائران حضرت سیدالشهدا(ع) استقبال کنند.

وی از امر به معروف و نهی از منکر به‌ عنوان یکی از اهداف امام حسین(ع) نام برد و گفت: از کلمات ماندگار حضرت درس گرفتیم، در برابر ظلم و طغیان ایستادگی کردیم و این ایستادگی نتیجه داد و ظلمت و تاریکی به برکت امام حسین(ع) پایان یافت و نور خورشید تابان امام بر خدمتگزاران ایشان تابید.

در این همایش موکب‌داران عراقی با حضور در کنار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) با ندای «لبیک یا حسین(ع)» اظهار ارادت خود به مکتب اهل ‌بیت عصمت و طهارت(ع) را به نمایش گذاشتند.

شعرخوانی و مداحی تعدادی از شاعران و مداحان عراقی در رابطه با واقعه کربلا و حضرت سیدالشهدا(ع) از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

پیش از شروع این همایش، موکب‌داران عراقی در چند گروه از مسیر صحن صاحب الزمان(عج) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به این بارگاه ملکوتی مشرف شدند و در این مکان مورد استقبال و پذیرایی موکب‌داران اربعین حسینی استان قم قرار گرفتند.

رئیس ستاد اربعین و موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، یک هزار و ۲۰۰ موکب‌دار عراقی به این همایش دعوت شدند.

ابراهیم اسلام‌ پناه اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این همایش در روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریورماه جاری در مشهد به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شدند و در برنامه های تدارک دیده شده در آن جا شرکت کردند.

وی افزود: امروز نیز این موکب‌داران با تشرف به حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) در این همایش شرکت کردند و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) میزبان این عزیزان است.

همایش تکریم از خدام اربعین امام حسین(ع) از ۲۴ تا ۲۶ شهریورماه جاری به مدت سه روز در شهرهای مشهد و قم برگزار شد و خادمان اربعین حسینی پس از زیارت حرم مطهر کریمه اهل‌ بیت(ع)، برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۲۷ شهریورماه عازم تهران میشوند.

این همایش با هدف تکریم از خادمان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، وفاق و همدلی بیش از پیش ۲ ملت عراق و ایران و رساندن پیام پیاده‌روی اربعین حسینی به جهانیان برگزار شد.

آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه، نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) سخنران دیگر این همایش بود که سخنان وی به صورت همزمان برای شرکت‌کنندگان به زبان عربی ترجمه می‌شد.

در پایان این همایش، موکب‌داران اربعین حسینی به زیارت مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه(س) مشرف شدند و مهمان سفره کریمه اهل بیت(ع) بودند.

«اربعین حسینی(ع)» چهلمین روز پس از شهادت امام حسین(ع) که با ۲۰ صفر مصادف و مشهور است که اسیران کربلا روز ۲۰ صفر سال ۶۱ هجری قمری در بازگشت از شام، برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا آمده‌اند؛ زیارت اربعین از اعمال خاص این روز است.

امسال ۲۰ صفر، اربعین حسینی(ع) با ۲۷ مهرماه مصادف شده است.

۷۴۰۶/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط