فاز نخست طرح آبرسانی خانمیرزای چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد


فاز نخست طرح آبرسانی خانمیرزای چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد

شهرکرد- ایرنا- طرح آبرسانی 34 روستایی شهرستان خانمیرزای استان چهارمحال و بختیاری روز سه شنبه با حضور وزیر نیرو بهره‌برداری شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری در این آیین اظهار داشت: ۳۴ روستا با جمعیت افزون بر۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر از این طرح آبرسانی بهره‌مند می‌شوند.

سهراب بهرامی ادامه داد: این طرح آبرسانی با ۷۶ کیلومتر خط انتقال و ظرفیت ۱۲۶ لیتر برثانیه راه‌اندازی و تکمیل شده است.

وی ادامه داد: در فاز ۲ این طرح نیز که عملیات اجرایی آن با حضور وزیر نیرو آغاز شد به ۱۱ روستا شامل ۱۱ هزار نفر جمعیت آبرسانی می‎شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دشت خانمیرزا از دشت‌های ممنوعه و بحرانی استان به شمار می رود، اظهار داشت: ۷۰۶ حلقه چاه در این دشت حفر شده که همگی یا خشک شده و میزان آبدهی برخی از این چاه‌ها ۴۶ متر افت سطح آب دارد که از همین رو اجرای این طرح آبرسانی یک ضرورت به شمار می رود.

بهرامی خاطرنشان کرد: هم اینک ۵۰۸ روستا با ۸۹ هزار مشترک در شهرستان لردگان و خانمیرزا واقع شده است که نیمی از روستاهای استان را شامل می شود.

به گزارش ایرنا، روز سه‌شنبه با حضور وزیر نیرو سه تصفیه خانه فاضلاب در استان چهارمحال و بختیاری ، پست ۶۳کیلوولت سفیددشت و ۷۷ طرح برق رسانی به بهره برداری رسید.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران