افزایش اختیارات سازمان تعزیرات


افزایش اختیارات سازمان تعزیرات

سخنگوی تعزیرات: قرار است موضوع تصویب افزایش اختیارات این سازمان در شورای عالی هماهنگی اقتصادی، در قالب یک لایحه یک فوریتی به مجلس ارسال شود

افزایش اختیارات سازمان تعزیراتبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری از تصویب افزایش اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی خبر داد و گفت: قرار است این موضوع در قالب یک لایحه یک فوریتی به مجلس ارسال شود.
وی افزود: در این لایحه مباحثی مانند تعطیلی خودسرانه برخی از اصناف مطرح شده است مانند آن چه که در صنف نانوایی‌ها رخ داد که دستور داده ایم این موارد، تخلف محسوب می‌شود و متخلف به پرداخت جریمه نقدی سه میلیون ریال محکوم شود و چنانچه تخلف تکرار شود به پرداخت جریمه پنج و هشت میلیون ریال محکوم شوند.
رایگانی گفت: در این لایحه خودداری از عرضه کالا تخلف محسوب می‌شود، همچنین جریمه تخلفات دارویی پیشنهاد شده است تا جریمه‌ها هر سال بر اساس نرخ تورم سالیانه محاسبه شود.
وی درباره تخلفات خودرویی افزود: در بحث خودرو نیز قرار شد اگر تولیدکنندگان، خودرو را ناقص یا با تأخیر به دست مصرف کننده برسانند به جزای نقدی ۲ تا ۴ برابر خسارت وارده محکوم شوند.
رایگانی گفت: در موضوع گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب نیز چنانچه تخلف و احتکار انجام شود، واحد صنفی متخلف، تعطیل یا به نصب پارچه به عنوان تخلف به مدت ۵ تا ۱۰ روز محکوم خواهد شد.
وی افزود: این موارد پیشنهاد‌هایی است که مطرح کردیم و این لایحه قرار است به مدت یک هفته تعیین تکلیف شود و در دولت و قوه قضاییه مشغول رایزنی هستیم تا لایحه خوبی برای مردم به تصویب برسد.
جریمه متخلفان به پرداخت ۲۳ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال
متهم پرونده قاچاق ۱۹ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت به پرداخت ۵۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
سید یاسر رایگانی گفت: متهم پرونده قاچاق ۱۹ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت به پرداخت ۵۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد و پرونده از جهت عرضه خارج از شبکه همچنان در حال رسیدگی و بررسی است.
وی با اعلام این خبر افزود: پرونده قاچاق ۴۰ دستگاه استخراج بیت کوین یا ماینر در دو پرونده به ارزش ۶ میلیارد ریال تشکیل شده و در حال رسیدگی است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا ۲۵ شهریور، ۲۶۵ هزار و ۷۲ پرونده به سازمان وارد شده و ۲۵۶ هزار و ۲۳۴ مورد مختومه شده است. مجموع مانده پرونده‌های در حال رسیدگی ۵۱ هزار و ۵۵۹ پرونده است و در مجموع متخلفان به پرداخت ۲۳ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده اند.
رایگانی درباره طرح بازگشایی مدارس هم گفت:: ۹۴۷ گروه گشت مشترک تشکیل و ۵۴۲۲ بازرسی انجام شده است، ۱۹۳۲ واحد دارای تخلف بوده و ۱۸۷۲ واحد بدون تخلف است و ۱۶۱۸ تذکر گرفت و ۱۷۵۵ مورد پرونده تشکیل شده و متخلفان در مجموع به پرداخت ۲۷ میلیارد ریال محکوم شده اند.
رایگانی درباره پرونده‌های ارزی هم گفت: ۱۲۳۶ پرونده وارده عدم ایفای تعهدات واردکنندگان در قبال ارز و خدمات دولتی در سال جاری داشتیم که در ۱۰۵۰ مورد متخلفان به پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال محکوم شده اند، ۱۵۲ پرونده با ارائه مدارک برائت گرفته و تعدادی هم به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.
احراز تخلف چهار شرکت هواپیمایی
سخنگوی تعزیرات گفت: تخلف ۴ شرکت هواپیمایی در شعب سازمان تعزیرات در دست بررسی است و پول مردم پس از اعلام شکایت به آن‌ها برگردانده می‌شود و منتظر اعلام شکایت از ستاد حمایت از مصرف کنندگان هستیم.
یاسر رایگانی در مورد گران فروشی بلیت هواپیما گفت: انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت را تعیین می‌کند، اما ما مرجع را این انجمن نمی‌دانیم و باید در ستاد تنظیم بازار قیمت‌ها تعیین شود و ستاد حمایت از مصرف کننده آن را تایید کند.
وی ادامه داد: در مورد حداقل و حداکثر قیمت‌ها بحث‌های زیادی داریم به طور مثال در نرخ بلیت هواپیمای تهران- بندرعباس با کف قیمت ۲۶۰ هزار و سقف ۹۷۰ هزار تومان، افزایش بیش از ۴ برابری دیده می‌شودکه باید کف و سقف قیمت‌ها مشخص شود.
رایگانی گفت: همچنین باید تکلیف زمانی که مردم بلیت گران گرفته اند نیز تعیین شود، انجمن ابزار قانونی برای برخورد با شرکت‌های هواپیمایی ندارد و ضمانت اجرایی نیز نمی‌تواند داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی