مذاکره با آمریکایی‌ها وقت تلف کردن است


مذاکره با آمریکایی‌ها وقت تلف کردن است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مذاکره با آمریکایی‌ها جز وقت تلف کردن، شرطی کردن موضوعات و معطلی مردم در مسائل مختلف، دستاورد دیگری ندارد.

به گزارش مشرق، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره عدم مذاکره با آمریکا گفت: آمریکایی‌ها در طول سال‌های اخیر سیاست خاصی را با جمهوری اسلامی جلو برده‌اند که هدفش براندازی است.

بیشتر بخوانید:

نویسنده مصری: ترامپ ایران را نشناخته بود

وی افزود: با روی کار آمدن ترامپ، خروج آمریکا از برجام، ایجاد نسخه عربی منطقه، افزایش فشار علیه تهران، حضور نظامی در منطقه، درگیری محدود نظامی، سازماندهی نیروهای تکفیری در اطراف ایران و ... بخشی از سیاست آمریکا علیه جمهوری اسلامی بوده است.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: استراتژی اخیر آمریکا علیه تهران با چند کار خنثی شده که می‌توان به مقاومت ایران در قبال فشارهای سیاسی، امنیتی و اقتصادی، مقابله فعال با تهدیدات نظامی در خلیج فارس و جلوگیری از دست‌اندازی به ناوگان تجاری ایران اشاره کرد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: اخیرا حزب‌الله لبنان در مقابل تهدیدات رژیم صهیونیستی اقدام قاطع انجام داده، انصارالله یمن از حالت پدافندی خارج شده و حالت آفندی به خود گرفته، اعلام رسمی دبیر کل حزب الله لبنان علیه استکبار جهانی مبنی بر زنجیره بودن جبهه مقاومت و ایستادگی در مقابل تهدیدات، اظهارات سید حسن نصرالله درباره حسین زمان بودن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و کمک حزب الله لبنان به ایران در صورت کوچکترین تعرض به جمهوری اسلامی توانست وضعیت عرصه بین‌الملل را تغییر دهد.

وی گفت: تمامی اقدامات ما برای دور کردن تهدیدات سخت علیه کشورمان بوده است، هر چند آمریکایی‌ها تلاش کردند ناوگان نظامی را در منطقه خلیج فارس علیه جمهوری اسلامی راه بیندازند اما عملا این موضوع به نتیجه نرسیده و از دستور کار آنان خارج شد.

قاضی زاده هاشمی گفت: آمریکایی‌ها به دنبال فشار بر جمهوری اسلامی با استراتژی مذاکره هستند که در همین راستا فشار اجتماعی، فشار رسانه‌ای و فضاسازی بین‌المللی را در دستور کارشان قرار دادند.

عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: ترامپ به دنبال آن است که با مذاکره با تهران آبروی از دست رفته‌اش را بدست آورد. این در حالی است که هدف آنها فقط مذاکره است و آنها به دنبال نتیجه نیستند؛ چراکه اگر آنها به دنبال نتیجه بودند، صف خود را منظم کرده و یکسان سخن می‌گفتند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: وقتی ما صحبت‌های مختلفی را از سوی مسئولان آمریکایی‌ می‌بینیم، کاملا مشخص است که یک دستی در میان آنان وجود ندارد، هر چند که دموکرات‌های آمریکایی به دنبال آن هستند که آمریکا را به برجام بازگردانند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که فقط چند دقیقه با رئیس جمهور ایران و یا وزیر خارجه مذاکره رو در رو داشته باشند و حتی آنها استراتژی اداره آن نشست و نتایج پس از آن را هم در ذهن خود مرور نکرده‌اند؛ چراکه آنها به دنبال آن هستند تهران را به زمین بازی خود بکشانند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: آمریکایی‌ها برای مذاکره با جمهوری اسلامی به دنبال دو نتیجه هستند؛ در حالی که استراتژی جمهوری اسلامی نه به مذاکره مستقیم با آمریکا بوده است، اما وقتی به موضوع هسته‌ای رسیدیم و تحریم‌های اقتصادی برقرار شد،‌ مذاکره با آمریکایی‌ها را هم انجام دادیم و به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها با تحت فشار قرار دادن تهران به دنبال مذاکره مجدد با جمهوری اسلامی هستند. اگر این پالس به طرف مقابل که در چه شرایطی ما حاضر به مذاکره با آنها هستیم، داده شود آنها به دنبال این استراتژی گام برمی‌دارند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: نباید به دست خودمان نقطه ضعفی که آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند تا با آن روش به دنبال مذاکره با تهران باشند به دست بیاورند را به آنها بدهیم.

وی افزود: متاسفانه در مذاکرات هسته‌ای آنها توانسته‌اند برای اولین بار از جمهوری اسلامی امتیاز بگیرند، در حالی که در طول تقابل ۴۰ ساله با ما هیچ امتیازی را نداده بودیم، اما آمریکایی‌ها موفق شدند در پشت میز مذاکره در مذاکرات هسته‌ای از ما امتیاز بگیرند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: در مذاکرات هسته‌ای بین آمریکا و ایران، طرف غربی از ما امتیاز گرفت و هیچ امتیازی به تهران نداد و حتی حاضر نشد هزینه‌ای را هم بابت این موضوع بدهد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر توانسته عمق استراتژیک خود را افزایش داده و دشمن را وادار به عقب‌نشینی کند و در شرایطی این موضوع را به دست آورده‌ایم که حاضر نبودیم با آنها مذاکره کنیم و با استراتژی فعال توانسته‌ایم کار خود را پیش ببریم.

وی تصریح کرد: مذاکره برای آمریکایی‌ها سودآور است و برای جمهوری اسلامی ضرر، لذا آنها می‌کوشند با انجام مذاکره برای خود آورده داشته باشند و خسارتی را به جمهوری اسلامی تحمیل کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: مذاکره میدان بازی آمریکاست و جمهوری اسلامی نباید وارد میدان آنها شود و اگر این امر محقق شود، قطعا ما ضرر خواهیم کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: دولتی که حاضر به اجرای تعهداتش نبوده است چه تعهدی وجود دارد که باز هم در مذاکرات جدید به تعهداتش جامه عمل بپوشاند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: مذاکره با آمریکایی‌ها جز وقت تلف کردن و شرطی کردن موضوعات مختلف و معطلی مردم در مسائل متفاوت دستاورد دیگری ندارد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: باید دندان کرمو مذاکرات ایران و آمریکا را دور بیندازیم و بر اساس توانایی‌ کشورمان کار را پیش ببریم.

وی افزود: باید به سمتی برویم مذاکره، مذاکره و مذاکره را به حالت تعلیق درآوریم؛‌ چراکه بیان این موضوع می‌تواند سرگردانی و ضعف در جامعه ایجاد کند.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی