سومین نمایشگاه بین المللی لیزر و فوتونیک آبان برگزار می‌شود


سومین نمایشگاه بین المللی لیزر و فوتونیک آبان برگزار می‌شود

تهران - ایرنا - مدیرعامل مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران از برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی لیزر و فوتونیک تهران 18 تا 20 آبان امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران خبر داد.

سید حسن نبوی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اعلام این خبر گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تسهیلات ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی امکان حضور در این نمایشگاه را خواهند داشت. مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها نیز تسهیلات قابل توجهی برای شرکت در این نمایشگاه دریافت می‌کنند.

مدیرعامل مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران با بیان اینکه از همه فعالان صنعت و شرکت‌های تجهیزات پزشکی که در زمینه لیزر فعالیت دارند دعوت می‌شود در این نمایشگاه حاضر شوند، اظهار داشت: از پزشکان، پژوهشگران و متخصصان نیز برای دیدار از این نمایشگاه بین المللی دعوت می‌شود.

نبوی با بیان اینکه این نمایشگاه تاکنون هر پنج سال یک بار به صورت تخصصی برگزار می‌شده است، تصریح کرد: از این پس نمایشگاه به صورت بین‌المللی و سالانه در آبان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه نخستین بار است که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: کشورهایی همچون آلمان، فرانسه، ترکیه، روسیه و چین و برخی دیگر از کشورها در این نمایشگاه مشارکت خواهند داشت.

نیاز داخلی موجب بومی سازی فناوری‌های لیزر در کشور شده است

مدیرعامل مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران تحریم را عاملی برای توسعه علوم و فناوری لیزر و فوتونیک در کشور اعلام کرد و ابراز داشت: هر چند تحریم‌ها مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده اما نیاز داخلی موجب توسعه فناوری‌های لیزر و بومی‌سازی آن در کشور شده است.

نبوی با بیان اینکه مرکز ملی علوم و فنون لیزر و فوتونیک ایران بر روی لیزرهای نوع جامد متمرکز شده است، عنوان کرد: در زمینه لیزرهای فیبری در مرزهای علم جهانی حرکت می‌کنیم و تعاملاتی به صورت ارائه مقالات و دریافت آنها با دیگر کشورها داریم.

وی با بیان اینکه تولید لیزر و تجهیزات مرتبط با آن در کشور بسیار مقرون به صرفه است، یادآور شد: خرید لیزر دیودی از کشورهای غربی ۴۰ دلار و حتی از چین ۲۰ دلار برای هر واحد است در حالی که تولید آنها در داخل دو دلار برای هر واحد هزینه دارد که این هم صرفه‌جویی ریالی و هم کاهش خروج ارز از کشور را در پی دارد.

مدیرعامل مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران افزود: تولید دستگاه‌های پوشش‌دهی فلزی (کلدینگ) و همچنین دستگاه سخت‌کاری و جوش قطعات فلزی در داخل تولید شده و هم‌اکنون در صنعت استفاده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس