فرماندار: زیرساخت گردشگری کردکوی ضعیف است


فرماندار: زیرساخت گردشگری کردکوی ضعیف است

گرگان - ایرنا - فرماندار کردکوی گفت که این شهرستان با وجود برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان، دچار ضعف در فراهم کردن زیرساخت جذب گردشگر است.

ابراهیم قدمنان روز سه شنبه در پایان بازدید تور رسانه ای روستا که با همت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: پارک جنگلی، آبشار و رودخانه های فراوان، دهکده گردشگری جهان نما و میل تاریخی رادکان، از جمله ظرفیت‌های گردشگری کردکوی است که می تواند این منطقه غرب گلستان را به مرکز حضور مسافران داخلی و خارجی تبدیل کند.

وی بیان کرد: رونق صنعت توریسم می تواند بر ایجاد فرصت های شغلی متعدد و پایدار برای جوانان منطقه انجامیده و بخش عمده مشکلات مرتبط با بیکاری کردکوی را برطرف کند.

فرماندار کردکوی افزود: در حال حاضر بخش عمده اشتغال شهرستان در ۲ حوزه کشاورزی و دامپروری متمرکز شده که در همین راستا سال گذشته همه تعهد اشتغال ۱۹۰۰ نفری شهرستان محقق شد.

قدمنان ادامه داد: بخش عمده تمرکز فعالیت ها برای رسیدن به توسعه کردکوی در روستاها متمرکز شده و با ارایه تسهیلات متعدد تلاش شده از ظرفیت های طبیعی و زمین های حاصلخیز این مناطق به خوبی استفاده شود.

وی گفت: کردکوی با توجه به دارا بودن روستاهای متعدد کوهستانی فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری روستایی و بومگردی دارد که بر همین اساس امسال ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای فراهم کردن انواع زیرساخت مناطق روستایی استان جذب شد.

فرماندار کردکوی افزود: رقم اعتبارات سال گذشته روستایی این شهرستان ۱۱۵ میلیارد ریال که امسال جذب این اعتبارات امسال ۱۸۰ درصد بیشتر شد.

شهرستان کردکوی با جمعیت ۷۵ هزار نفر در غرب گلستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»