نمایشگاه پاییزه یاسوج، خدمت یا محنت؟


نمایشگاه پاییزه یاسوج، خدمت یا محنت؟

یاسوج- ایرنا- فرماندار بویراحمد از فرآیند برپایی نمایشگاه عرضه محصولات پاییزی در بلوار قرنی شهر یاسوج که بدون هماهنگی با متولیان امر و بدون پیش‌بینی زیرساخت‌ها و امکانات اولیه سبب نارضایتی عمومی و سد معبر در یکی از شلوغ‌ترین و پرترددترین مسیرهای شهری یاسوج شده و گلایه‌مندی پلیس و شهروندان را نیز به دنبال داشته است، انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، شاهرخ کناری در نشست امروز سه شنبه شورای اداری این شهرستان،یادآور شد: با توجه به گزارشهای رسیده و ارزیابی های صورت گرفته اجناس و کالاهای موجود در این نمایشگاه فاقد کیفیت لازم و حتی در برخی اجناس نیز با قیمتی بالاتر از سطح بازار عرضه شده که این مهم از سوی دستگاه های متولی و ناظر نیز تایید شده است.

کناری تصریح کرد: مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز با بازرسی ها و نظارتی که از غرفه ها انجام داده بسیاری از کالاها و مواد غذایی در این نمایشگاه را فاقد کیفیت لازم بهداشتی دانسته و خواستار جمع آوری برخی غرفه های موجود شده است.

وی بیان کرد: متولیان امر بویژه حوزه صنعت و معدن و اصناف باید برای برپایی نمایشگاهی با چنین وضع نابسامان که بدون هماهنگی و زیرساخت های لازم ازجمله در حوزه ترافیک و پارک خودروها زمینه ناامنی و نارضایتی شهروندان و گلایه مندی مسئولان و برخی اعضای شورای تامین شهرستان را فراهم کرده باید پاسخگو باشند.

نمایشگاه پاییزه اوایل هفته جاری در قالب ۲۲۰ غرفه در بلوار قرنی و جنب ترمینال شهر یاسوج برپا شده و تا اواخر این هفته ادامه دارد.

حضور کاروان نوآوران سلامت فرصتی که باید قدر دانست

فرماندار بویراحمد همچنین در نشست امروز شورای اداری حضور کاروان نوآوران سلامت و تیمی از پزشکان حاذق و مجرب با محوریت دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش مارگون را فرصت مغتنمی برای خانواده های کم بضاعت و فاقد بنیه مالی و اقتصادی دانست و گفت: قرارگاهی برای هماهنگی ها و تعامل بیشتر بین دستگاهی برای حضور فعال این تیم پزشکی در شهرستان تشکیل شده است.

کناری یادآور شد: وظایف و ماموریت های هر دستگاهی عضو این قرارگاه بویژه دستگاه های خدمات رسانی و امدادی برای استقبال از این تیم پزشکی نیز مشخص شده است.

وی افزود: این تیم پزشکی قرار است به مدت بیش از سه ماه در مناطق محروم از جمله بخش های مارگون و لوداب حضور یابند و در این مدت به بیش از ۷۰ تا ۸۰ نفر روز نیز خدمات رسانی کنند.

کناری این تیم های پزشکی را بیشتر در حوزه دندان پزشکی و چشم پزشکی با محوریت قاضی زاده هاشمی ذکر کرد.

فرماندار بویراحمد گفت: روزانه حدود ۱۵پزشک در بخش های مختلف درمانی از جمله دندان پزشکی و چشم پزشکی آماده ویزیت و خدمات درمانی به مردم خواهند بود.

هماهنگی و تعامل برای آغاز مهر و شروع کلاس ها

فرماندار بویراحمدهمچنین بر ضرورت هماهنگی،تعامل وهمکاری تمامی دستگاه های خدمات رسان، نیروهای امدادی و انتظامی برای شروع با نشاط کلاس های درس و آغاز ماه مهر در سطح شهرستان خبر داد و گفت: دستگاه های خدمات رسانی شامل برق، آب، گاز و مخابرات نیز حق قطعی این خدمات را در روز شروع کلاس ها ندارند.

وی گفت: هر گونه حفاری و کنده کاری نیز از سوی دستگاه های خدمات رسانی بویژه در هفته اول برگزاری کلاس ها ممنوع است.

رئیس شورای اداری بویراحمد ادامه داد: برخی کمبودها در حوزه نیروی انسانی و مقطع ابتدایی در این شهرستان نیز تا حدود زیادی مرتفع شده و نگرانی برای خانواده ها و آموزش و پرورش بویراحمد در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام آموزش و پرورش بویراحمد بیش از ۷۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و با احتساب مدارس استثنایی، عشایر و پیش دبستانی امسال در شهرستان بویراحمد مشغول تحصیل خواهند شد.

هماهنگی برای گرامیداشت هفته پرشکوه دفاع مقدس

فرماندار بویراحمد همچنین با توجه به در پیش بودن هفته دفاع مقدس و رژه ۳۱ شهریور نیز خواستار توجه ، همکاری و هماهنگی بیش از پیش دستگاه های مختلف اجرایی و خدماتی در این راستا شد.

کناری تاکید کرد: امسال با توجه به اینکه برگزاری رژه باشکوه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور به صورت استانی و به میزبانی مرکز استان برگزاری می شود ضرورت هماهنگی و آمادگی بیش از پیش دستگاه های مختلف بیش از سال های گذشته را می طلبد.

فرماندار بویراحمد گفت: مکان برگزاری رژه های نیروهای مسلح امسال از میدان عدل به خیابان ارتش و حدفاصل حسینیه ثارالله تا سپاه فتح استان پیش بینی شده است.

۳۰۱۶/۶۱۱۰


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟