طالبان: «بی‌بی‌سی» بلندگوی نیروهای اشغالگر در افغانستان است


طالبان: «بی‌بی‌سی» بلندگوی نیروهای اشغالگر در افغانستان است

طالبان در واکنش به گزارش تازه بی‌بی‌سی مبنی بر کشته شدن حدود هزار نفر از اعضای این گروه در ماه گذشته میلادی، این رسانه را «بلندگوی نیروهای اِشغالگر» در افغانستان خواند.

طالبان: «بی‌بی‌سی» بلندگوی نیروهای اشغالگر در افغانستان است
به گزارش فانوس، بی‌بی‌سی روز گذشته در گزارشی نوشت که در ماه گذشته میلادی 974 نفر از اعضای طالبان بر اثر درگیری‌ها کشته شدند که واکنش طالبان را در پی داشت.

طالبان گفت که پس از لغو مذاکرات واشنگتن، ابتدا وزیر خارجه آمریکا و سپس رئیس جمهور این کشور و سپس نهادهای امنیتی افغان نیز کشته شدن حدود هزار عضو طالبان در یک ماه گذشته را مطرح کرده بودند.

بیانیه طالبان می‌افزاید: بی‌بی‌سی بار دیگر می‌خواهد به عنوان بلندگوی نیروهای اشغالگر نقش بازی کند، جنگ سرد را به پیش بره و حقایق موجود در افغانستان را به نفع اشغالگران وارانه جلوه دهد.

طالبان می‌افزاید که با توجه به تشدید حملات طالبان به نیروهای امنیتی و در حالت دفاعی قرار داشتن این نیروها تلفات نیروهای افغان بالا بوده و تاکید کرد که بی‌بی‌سی برای این گزارش هیچ سندی ندارد.

در گزارش بی‌بی‌سی همچنین آمده است که در ماه آگوست 3 نظامی خارجی، 16 عضو داعش، 17 عضو القاعده، 23 مقام دولتی افغان، 473 غیرنظامی و 675 نیروی امنیتی افغان کشته شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟