تأکید بر کاهش شمار کارگزاران اعزامی به حج


تأکید بر کاهش شمار کارگزاران اعزامی به حج

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: شمار کارگزاران و عوامل اعزامی به حج تمتع با حفظ کیفیت کار باید تا 10 درصد کاهش یابد

تأکید بر کاهش شمار کارگزاران اعزامی به حجبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب در جلسه امروز شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر آغازبرنامه ریزی برای حج سال آینده با اتمام عملیات حج، لزوم توجه به کاستی ها، کمبود‌ها و تغییراتی را که باید در روش‌ها صورت گیرد، خاطرنشان ساخت و گفت: توجه جدی به این توصیه‌ها ضروری است.
وی با تأکید برکاهش تعداد خادمان ضیوف الرحمان برای اعزام زائران درنوبت، اعلام کرد این امر در مجموعه بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت ضروری است.
وی از حاضران خواست به نحوی برنامه ریزی کنند که بدون کاهش بازده کاری و با حفظ کیفیت کار، در ارتباط با نیرو‌های اعزامی این دو مجموعه به حج حداقل تا ۱۰ درصد کاهش نیرو تحقق یابد.
نماینده، ولی فقیه در امور حج وزیارت با برشمردن نمونه‌هایی از راهکار‌های بکار گرفته شده در حج ۹۸ برای آغاز این حرکت؛ تصریح کرد: اگر اعزام نیرو‌ها و عوامل در چارچوب این هدف انجام شود علاوه بر کاهش هزینه‌ها به اعزام زائران بیشتر منجر خواهد شد و کار خدا پسندانه‌ای است.
وی گفت: مسؤولان حوزه‌های فرهنگی و اجرایی این موضوع را در مجموعه خود مطالعه و بررسی کنند و گزارش آن را در جلسات آینده ارائه دهند تا تصمیم گیری صورت گیرد.
در ادامه این جلسه آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت از روند برگزاری حج امسال و دستاورد‌های آن گزارشی ارائه کرد و از مجموعه دستگاه‌ها و دست اندرکارانی که دربخش‌های مختلف به حجاج خدمت رسانی کردند، تقدیر و تشکر کرد.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تشکیل ۲۰ کمیته آسیب شناسی برای بررسی ابعاد مختلف حج ۹۸، لزوم استفاده از نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان این سازمان، بعثه و دیگر دستگاه‌ها را در این کمیته‌ها یادآور شد و تصریح کرد: باید از ایده ها، فکر‌ها و راهکار‌های جدید ظرفیت‌های داخلی و بیرونی برای ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران بهره برد.
این جلسه با ارائه گزارش مسؤولان و مدیران بخش‌های مختلف اجرایی و فرهنگی حج ۹۸ در خصوص عملیات حج امسال ادامه یافت و نماینده، ولی فقیه گفت: یکی از ویژگی‌های حج امسال آغاز زود هنگام عملیات بود و این جهت گیری باید با هدف افزایش کیفیت در بخش‌های مختلف همچنان مدنظر قرار گیرد.
در ادامه این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در خصوص مسؤولیت‌های محول شده به این کمیته در ستاد مرکزی اربعین توضیحاتی بیان کرد و گفت: در کمیته فرهنگی آموزشی اربعین ۲۲ دستگاه داخلی عضویت دارند واین کمیته با ۶۰ نهاد و مؤسسه در ایران و ۱۵ مؤسسه و گروه در عراق همکاری و ارتباط دارد.
وی با تأکید براینکه همه فعالیت‌های در عراق با هماهنگی طرف‌های عراقی انجام می‌شود، افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و واگذاری امور به مردم همواره مورد توجه این کمیته بوده است.
رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین همچنین به برنامه‌های جدید این کمیته در خصوص اعزام روحانیون، روایتگران، برگزاری محافل قرآنی، حلقه‌های شعرخوانی و همایش‌های مختلف اشاره کرد و ازبرنامه ریزی برای تکریم حدود ۲ هزار و ۳۰۰ موکب در مراسم اربعین حسینی خبر داد.
در پایان این جلسه نماینده، ولی فقیه در امور حج وزیارت نیز بر لزوم اطلاع رسانی به زائران اربعین حسینی درباره برنامه ریزی ها، فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته تأکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس