11 میلیارد ریال هزینه تجهیز کتابخانه های عمومی فارس در نیمه نخست سال


11 میلیارد ریال هزینه تجهیز کتابخانه های عمومی فارس در نیمه نخست سال

منوچهری از تجهیز کتابخانه های عمومی استان فارس به لوازم ضروری با هزینه ای بیش از 11 میلیارد و 300 میلیون ریال در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله منوچهری»، امروز (سه شنبه 26 شهریور) در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به نیاز کتابخانه های عمومی فارس به تجهیزات ضروری، از ابتدای سال جاری تاکنون، بخشی از لوازم مورد نیاز کتابخانه های عمومی استان در بخش های تجهیزات چوبی، رایانه ای، سرمایشی و گرمایشی، تجهیزات حفاظتی و ایمنی و غیره به مبلغ بیش از 11 میلیارد و 300 میلیون ریال خریداری شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس اضافه کرد: لوازم چوبی همچون قفسه های کتاب و نشریات، میز و صندلی مطالعه کودک و بزرگسال، چرخ حمل کتاب، لوازم کامپیوتری از قبیل تجهیزات اینترنت بی‌سیم رایگان، رایانه، اسکنر و چاپگر و غیره، همچنین دوربین های مدار بسته و دزدگیر و اسپلیت و دیگر لوازم سرمایشی و گرمایشی از جمله وسایل و تجهیزاتی است که از ابتدای سال جاری تاکنون برای کتابخانه های عمومی استان تهیه شده است.

وی با تاکید بر اینکه توزیع تجهیزات براساس نیاز کتابخانه ها انجام شده است، افزود: این تجهیزات به تمامی شهرستان ها ارسال شده تا در اختیار کتابخانه ها قرار گیرد و آخرین مرحله هم خرید تجهیزات چوبی برای کتابخانه های عمومی شهر شیراز بود که در هفته جاری به 11 کتابخانه شهر شیراز ارسال شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی به شکل مسمتر و مداوم توسط کارشناسان اداره کل بازدید و نیازسنجی می شوند، عنوان کرد: در این بازدیدها وضعیت کتابخانه ها، کمبودها و کاستی‌های موجود در زمینه تجهیزات و منابع، نیازهای عمرانی و نقاط قوت و ضعف کتابخانه های عمومی بررسی می شود.

وی با تاکید بر اینکه تجهیز، بهسازی و شاداب سازی کتابخانه های عمومی از اولویت های اداره کل است، گفت: کتابخانه عمومی، مجموعه ای زنده و پویاست و نیازهای آن ها به شکل روزانه تغییر کرده و بروز می شود و تلاش بر این است که تا حد امکان مشکلات کتابخانه های عمومی و کتابداران را برطرف کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس خاطرنشان کرد: استان فارس بیشترین تعداد کتابخانه عمومی نهادی در کشور را دارد انجام تعمیرات و تامین تجهیزات در استان فارس با 193 باب کتابخانه عمومی نهادی کار بزرگی که اعتبارات بسیاری می خواهد.

به گفته منوچهری، در حال حاضر 240 کتابخانه عمومی شامل 193 کتابخانه نهادی و 47 کتابخانه مشارکتی در استان به اعضا خدمات ارائه می دهند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خصوصی های بازیگر آقای قاضی که نمی دانستید + عکس خانوادگی و بیوگرافی بهزاد خلج