2 هکتار از مراتع بادله کوه دامغان در آتش سوخت


2 هکتار از مراتع بادله کوه دامغان در آتش سوخت

سمنان-ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: آتش سوزی در مراتع کوهستانی بادله کوه، بیش از 2 هکتار از این مراتع را دچار حریق کرد.

علی اکبر عباسی راد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: آتش سوزی این مراتع، عصر روز گذشته به منابع طبیعی اعلام و نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان با استفاده از تجهیزات موجود برای مهار و اطفا حریق اعزام شدند.
وی افزود: با تلاش این افراد، آتش در مدت زمان بیش از پنج ساعت به طور کامل اطفا شد.
عباسی راد ضمن نامعلوم اعلام کردن علت آتش سوزی، خاطر نشان ساخت: متاسفانه در این آتش سوزی بیش از ۴۰ هزار بوته مرتعی که اغلب درمنه و گون بودند در آتش سوخت.
وی افزود: تعداد سه اصله درخت ارزشمند ارس و تعدادی درختچه زرشک نیز در این آتش طعمه حریق شد.
عباسی راد تصریح کرد: با توجه به خشکی علوفه های مرتعی، روشن کردن آتش در مراتع می‌تواند منجر به آتش سوزی‌های گسترده شود بنابراین مردم و طبیعت گردان از این اقدام خودداری کنند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: همشهریان در صورت مشاهده آتش سوزی در مراتع، موضوع را به سرعت با شماره ۱۵۰۴ در میان بگذارند.
شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای ۹۸ درصد از آن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.
عرصه مرتع دربردارنده ۸۰۰ هزار هکتار از پهنه شهرستان دامغان است که هم اکنون تعداد ۵۹۳ بهره بردار با ظرفیت ۹۴ هزار واحد دامی در ۱۶۲ سامانه عرفی از مراتع این شهرستان بهره برداری می کنند.

۹۸۵۶/۷۴۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها