61 واحد صنفی در بروجرد به دلیل رعایت نکردن حجاب و عفاف پلمپ شد


61 واحد صنفی در بروجرد به دلیل رعایت نکردن حجاب و عفاف پلمپ شد

بروجرد - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی بروجرد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه رعایت حجاب و عفاف و شئونات اسلامی 61 واحد صنفی پلمپ شد.

به گزارش ایرنا، محمد قاسم میری روز سه شنبه در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در دفتر امام جمعه بروجرد اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون تعداد ۳۸۸ مورد بازدید از اماکن عمومی صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون برای صاحبان یک هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو به دلیل رعایت نکردن حجاب و عفاف پیامک ارسال شده و در همین خصوص ۶۷ خودرو نیز توقیف و روانه پارکینگ شده است.

جانشین فرمانده انتظامی بروجرد بیان کرد: همچنین در سال جاری هشت هزار و ۵۰۰ مورد تذکر لسانی و سه هزار و ۵۰۰ تذکر کتبی در مورد رعایت حجاب و عفاف داده شده است.

میری با اشاره به اجرای طرح ناظر در خصوص رعایت حجاب و عفاف اضافه کرد: این طرح در کل کشور و در بروجرد نیز به اجرا گذاشته شده و چنانچه در داخل خودرو رعایت شئونات اسلامی صورت نگیرد در صورت مشاهده ابتدا برای صاحبان خودرو پیامک ارسال می شود که بعد از دریافت پیامک به مدت یک هفته مهلت دارند برای اظهار ندامت مراجعه کنند در غیر این صورت دستور توقیف خودرو صادر می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد نیز در این جلسه گفت: در مقوله امر به معروف و نهی از منکر بلافاصله مساله حجاب و عفاف به ذهن می رسد در صورتی که در همین شهرستان بروجرد منکرهای فراوان و معروفهای متروک شده فراوانی وجود دارد.

سرهنگ مجید سوری ادامه داد: درسطح شهرستان به خصوص در ایام تابستان و ایام تعطیل با مسافرین و مهاجرین بسیاری مواجه هستیم که با آمدن به بروجرد ترکیب جمعیتی این شهر را بهم می زنند و ۹۰ درصد ساختارشکنی هایی که بخصوص در ایام عاشورا و تاسوعا صورت می گیرد مربوط به افراد غیر بومی و کسانیکه ساکن بروجرد نیستند رخ می دهد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد یادآور شد: افرادی از شهرهای دیگر بصورت موقت و مسافر به بروجرد می آیند که بخشی از مشکلات مربوط به همین افراد است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از منکرها عدم همکاری دستگاه های اجرایی در پاسخگویی به حل مشکلات مردم است، گفت: ارباب رجوع شکایت دارد که در ادارات کم کاری می شود و به ارجاعات آنها پاسخ داده نمی شود.

سرهنگ سوری بیان کرد: کم فروشی و گران فروشی یکی دیگر از منکرها است که در برخی اصناف باید مورد توجه قرار گیرد.

ویاظهارداشت: در بحث حجاب و عفاف نیز یکی از مشکلات این است که متولیان این کار باوری به این فریضه ندارند و افرادی هستند که برای رعایت حجاب و عفاف در خانواده هایشان یک ستاد امر به معروف و نهی از منکر به کار گرفته شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد با تاکید بر ضرورت کارگاه های تولیدی در عرضه لباسهای متناسب بیان کرد: یک کارگاه تولیدی پوشاک به منظور تولید لباس هایی با معیارهای اسلامی راه اندازی شده است تا بتوان حداقل عرضه هایی در این زمینه صورت گیرد.

۷۲۷۳/۱۹۲۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس