1380 کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد نیاز به مقاوم سازی دارد


1380 کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد نیاز به مقاوم سازی دارد

یاسوج -ایرنا- مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هزار و 380 کلاس درس در این استان برای مقاوم سازی نیاز به حدود یک هزار و 380 میلیارد ریال اعتبار دارد.

پیروز کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین ۷۲۷ کلاس درس در این استان نیاز به تخریب و بازسازی کامل دارند که اعتبار مورد نیاز برای بازسازی آن ها یک هزار و ۸۱۰ میلیاردریال است.

وی افزود: هم اینک ۲۹ پروژه با ۱۱۹ کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد دردست بازسازی است .

کرمی بیان کرد: یکی از سیاست های اصلی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ، تکمیل طرح های نیمه تمام در استان هاست که از سال های گذشته باقی مانده است.

وی عنوان کرد: هم اینک ۱۱۵ طرح نیمه تمام مدرسه سازی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدود ۹۵ درصد از آن ها امسال فعال شده اند.

بر اساس برآورد برای مقاوم سازی هر کلاس درس اعتباری حدود 2 میلیارد ریال نیاز بوده و در این مدارس دارای قدمت بالا بیش از 13 هزار دانش آموز کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

ظرف پنج سال گذشته در استان 134 کلاس درس با زیربنای بیش از 62هزار مترمربع و با اعتباری افزون بر 432 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی استان ساخته شده و همچنین 165 مدرسه پیش ساخته در سطح روستاها و مناطق عشایری این استان نصب شده است.

بر اساس گفته های مدیرکل آموزش و پرورش استان، 30 درصد مدارس این استان قدمتی بالای 30 سال دارند که نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند.

سرانه فضای آموزشی در کهگیلویه وبویراحمد هم اینک با 8.2 درصد و بعد از یزد دومین استان به لحاظ سرانه فضای آموزشی است.

درسه هزار و ۲۰ مدرسه در قالب ۹ هزار ۱۲۲ کلاس درس خدمات آموزشی به دانش آموزان استان ارایه میشود.

افزون بر ۱۵۳ هزار دانش آموز در سال تحصیلی گذشته درکهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کردند که این تعداد در سال تحصیلی جدید به ۱۶۰ هزار نفر می رسد.

۹۸۶۸/۱۶۶۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی