انتقال آب صنعت و کشاورزی به فلات مرکزی از آب شرب جدا شود


انتقال آب صنعت و کشاورزی به فلات مرکزی از آب شرب جدا شود

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رفع فشارآبی بر منابع آب استان چهارمحال و بختیاری برای تامین آب صنعت و کشاورزی فلات مرکزی گفت: انتقال آب تنها با هدف شرب انجام گیرد.

علی کاظمی باباحیدری روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر فارسان با حضور وزیر نیرو ، افزود: مردم این استان برای انتقال آب شرب از این منطقه به مناطق دیگر مشکلی ندارند اما برای انتقال آب صنعت و کشاورزی فشار بسیاری بر منابع آب و محیط زیست این استان وارد می شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود میزان آوردها و نیازها در حوضه زاینده رود را بررسی و سپس بر اساس واقعیت‌های موجود انتقال آب صورت گیرد.

کاظمی با اشاره به مشکلات ناشی از طرح‌های انتقال آب در مناطق بالادست به ویژه منطقه بیرگان شهرستان کوهرنگ، اظهار داشت: در منطقه بیرگان ۲۷ سال است که مردم دچار مرگ تدریجی شده اند و هرچند در سالهای اخیر برای بهبود این وضع تلاش هایی شده اما هنوز وضعیت مردم نامناسب است.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: خشک شدن چشمه‌ها، نبود جاده جایگزین، مسائل مربوط به اشتغال و بحث شهرک‌سازی همچنان بلاتکلیف مانده و مردم ۹ روستا در این منطقه به حال رها شده اند.

کاظمی باباحیدری همچنین با تاکید بر واگذاری مدیریت نیروگاه کوهرنگ و کارون ۴ به چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: مدیریت بومی بهتر می تواند مسائل و موضوعات مربوط به این حوزه‌ها را برطرف کند.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی سد باباحیدر، خاطرنشان کرد: این طرح تا ۳ سال گذشته تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشت اما در سه سال اخیر با پیگیری های انجام شده به ۹۰ درصد افزایش یافته است و اگر اعتبارات امسال تخصیص داده شود این طرح بزودی به اتمام برسد.

کاظمی باباحیدری با قدردانی از خدمات دولت تدبیر و امید در خصوص راه‌‎اندازی شبکه‌های فاضلاب در این استان، تصریح کرد: در دو سال گذشته برای تعداد ۹ شهر در استان مجوز ماده ۲۳ دریافت شد که این اقدام بسیار بزرگی است.

وی همچنین با تاکید بر سرویس‌دهی و خدمات رسانی به پنل‌های خورشیدی عشایر پس از راه‌اندازی، افزود: نیود نظارت‌های پس از راه‌اندازی سبب شده تا بسیاری از پنل‌ها در این مناطق از بین بروند.

شهر فارسان در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل