٢4 شرکت دانش بنیان در آذربایجان‌غربی فعال است


٢4 شرکت دانش بنیان در آذربایجان‌غربی فعال است

ارومیه- ایرنا- سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با اشاره به گسترش فعالیت شرکت‌های مبتنی بر فناوری استان طی سال‌های اخیر، گفت: 24 شرکت دانش‌بنیان در این استان فعال می‌باشد که 12 واحد از آنها در این پارک علم و فناوری استقرار دارد.

علی‌محمد نیکبخت روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تولیدات این شرکت‌ها در زمینه‌های برق و الکترونیک، صنعت ساختمانی، کشاورزی، تولید و اتوماسیون، شیمی و پلیمر، اکوتوریسم منابع طبیعی و محیط زیست و انرژی‌های نوین زیست فناوری وارد بازار مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش‌بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی توجه به نیازهای استان و توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش است، اظهار داشت: نیاز امروز کشور توجه به بخش پژوهش و توسعه فضای فناوری بوده و این امر نیازمند حمایت مسوولان است.

به گزارش ایرنا پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شد؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل‌گیری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تلاش می‌کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه‌گذار بپردازد.

این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری‌سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد.

۹‪۹۱۸ /۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...