پیتزا رنگین کمان، خلاقیت دخترانه


پیتزا رنگین کمان، خلاقیت دخترانه

در این مطلب به سراغ یک پیتزای رنگانگ و سرتاپا گیاهی خواهیم‌رفت، پیتزایی متشکل از رنگ‌های رنگین‌کمان.

پیتزا رنگین کمان، خلاقیت دخترانه
برای خیلی‌های‌مان پیتزا از آن غذا‌هایی است که هرگز از خوردنش خسته نمی‌شویم. یک غذای منعطف که می‌تواند صد‌ها طعم و قیافه متنوع به خود بگیرد و باز هم به خوشمزگی اولین بار باشد. در ادامه این مطلب به سراغ یک پیتزای رنگانگ و سرتاپا گیاهی خواهیم‌رفت، پیتزایی متشکل از رنگ‌های رنگین‌کمان.
اول از همه باید توجه داشته‌باشید خمیر پیتزایی که انتخاب کرده‌اید گرد است یا زاویه‌دار. چگونگی چینش ردیف‌های رنگین کمان بر اساس دایره یا مربع بودن خمیر تعیین خواهدشد. اگر خمیرتان دایره‌ای است، ردیف‌های رنگی را حلقه‌حلقه تا مرکز دایره ادامه دهید و اگر خمیر مربع است، چینش ردیف‌ها را از یک سمت شروع کنید و تا سمت دیگر ادامه دهید.
در ابتدا، طبق معمول روی خمیر را سس گوجه فرنگی بزنید و در مرحله دوم با یک لایه پنیر پیتزا روی خمیر را بپوشانید. اگر به طعم قارچ در محتویات پیتزا اعتیاد دارید، چند لایه نازک قارچ، قبل از ریختن پنیر، روی خمیر قرار دهید. حالا مواد پیتزا را به ترتیب رنگ‌های رنگین‌کمان روی خمیر قرار دهید.
کلم قرمز و پیاز بنفش را برای اولین بخش رنگین‌کمان، در قطعات کوچک خرد کنید و روی خمیر بریزید. اگر چغندر هم داشته‌باشید می‌توانید از آب‌پز شده آن استفاده کنید. از آن‌جایی که گیاه نیلی و آبی سراغ نداریم، این دو رنگ را فراموش کنید و کار را با چهارمین رنگ ادامه دهید.
خوشبختانه تنوع در گیاهان سبز رنگِ خوراکی زیاد است. از کلم بروکلی گرفته تا زیتون، فلفل دلمه‌ای و انواع سبزی‌ها مثل جعفری و ریحان. بعد از سبز نوبت رنگ زرد خواهدبود. طبق سلیقه خودتان از ذرت یا سیب‌زمینی استفاده کنید. فلفل دلمه‌ای نارنجی، هویج یا کدو حلوایی سرخ‌شده هم جایگزین‌های بسیار مناسبی برای رنگ نارنجی هستند. درنهایت به خوش‌رنگ‌ترین بخش رنگین‌کمان، یعنی قرمز می‌رسیم. ساده‌ترین انتخاب برای پر کردن جایگاه قرمز، گوجه‌فرنگی است. یادتان باشد همان پنیری که در مرحله دوم اضافه کردید، کافی است. در آخر پیتزای رنگین‌کمان را تا تکامل خمیر و ذوب شدن پنیر در فر قرار دهید.
منبع:خراسان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع پیتزا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس