ابراز نگرانی مکرون و عبدالله دوم از جاه طلبی های نتانیاهو


ابراز نگرانی مکرون و عبدالله دوم از جاه طلبی های نتانیاهو

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری فرانسه و شاه اردن با ابراز نگرانی از جاه طلبی های سرزمینی نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کردند که هیچ جایگزینی برای راه حل دو دولت در خصوص مساله فلسطین وجود ندارد.

به نوشته روز سه شنبه روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، کاخ الیزه در بیانیه ای اعلام کرد: «امانوئل مکرون » و «عبدالله دوم» روز دوشنبه در گفت و گوی تلفنی با هم درباره اظهارات اخیر «بنیامین نتانیاهو» درباره برنامه او برای الحاق "دره اردن" و قسمت شمالی دریای "بحر المیت" واقع در کرانه باختری به اسرائیل ابراز نگرانی کردند.

دو طرف در این گفت و گوی تلفنی، مجدداً تأکید کردند که هیچ راه حل دیگری برای حل مساله فلسطین جز راه حل "دو دولت (اسرائیلی و فلسطینی) وجود ندارد.

آنها توافق کردند در هفته های آینده در تماس نزدیک با یکدیگر باشند تا از افزایش مخاطره آمیز تنش ها جلوگیری کنند.

لوفیگارو نوشت:در آستانه انتخابات پارلمانی اسرائیل که قرار است امروز برگزار شود، نتانیاهو گفته که می خواهد قصد خود را مبنی بر حاکمیت اسرائیل بر دره اردن و قسمت شمالی بحرالمیت با تشکیل دولت آینده را عملی کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه شب مدعی شد، قصد دارد در صورت انتخاب مجددش به عنوان نخست وزیر این رژیم بخش های مهمی از کرانه باختری را به غیر از دره اردن و شهرک های بزرگ صهیونیست نشین، به سرزمین اشغالی الحاق کند و این کار را با همکاری آمریکا انجام می دهد.

او در گفت و گو با رادیو "ارتش اسرائیل" از الحاق نواحی مهمی خارج از بلوک های صهیونیست نشین به سرزمینهای اشغالی خبر داد، اما به جزئیات آن اشاره ای نکرد.

به ادعای نتانیاهو، مناطقی در کرانه باختری در فرآیندی به شکل پی در پی با همکاری دولت آمریکا به سرزمین اشغالی ضمیمه می شود.

نتانیاهو این وعده ها را در حالی مطرح می کند که "نفتالی بنت" وزیر سابق آموزش رژیم صهیونیستی و یکی از اعضای ائتلاف تازه تاسیس "یمینا" (راست)، با انتشار نقشه ای اراضی تحت اختیار فلسطینی ها و اسرائیلی ها طبق "معامله قرن" را در آن نشان می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق