خط اعتباری 400میلیارد دلاری ایران و چین راه‌اندازی شد


خط اعتباری 400میلیارد دلاری ایران و چین راه‌اندازی شد

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفت: مستندات موجود نشان می‌دهد خط اعتباری 400میلیارد دلاری میان ایران و چین راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، فریال مستوفی، در جلسه صبح امروز هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به سرمایه گذاری 400میلیارد دلاری چین در ایران و راه‌اندازی یک خط اعتباری میان ٢ کشور و ورود بدون مناقصه چینی‌ها در پروژه‌ها به‌دنبال راه‌اندازی این خط اعتباری، به موضوع پیشنهاد فرانسوی‌ها به ایران پرداخت و اظهار کرد: در پیشنهاد ارائه‌شده قرار بر آن است که فرانسه 15 میلیارد دلار با تضمین خرید نفت، در قالب یک خط اعتباری به ایران ارائه دهد.

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه ادامه داد: این پیشنهاد در شرایطی ارائه شده که اگر آمریکا مجوز اجرایی کردن آن را برای فرانسه صادر نکند، کار متوقف می‌شود.

مستوفی با بیان اینکه "شخصاً تصور می‌کنم حتی در صورت عدم موافقت ایالات متحده آمریکا، فرانسه می‌تواند این خط را به‌عنوان یک خط اعتباری میان بانک‌های مرکزی دو کشور برقرار سازد"، گفت: این موضوع درحالی مطرح شده است که وزیر نفت معتقد است اگر ایران این 15 میلیارد دلار را دریافت کند، مقروض می‌شود.

به‌گفته رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه، مستندات موجود نشان می‌دهد که خط اعتباری 400 میلیارد دلاری بین ایران و چین راه‌اندازی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج