تلاش تکواندوکاران ناشنوا برای قهرمانی در بازیهای آسیایی


تلاش تکواندوکاران ناشنوا برای قهرمانی در بازیهای آسیایی

رییس انجمن تکواندو ناشنوایان گفت: با عملکرد خوبی که تکواندوکاران ناشنوا در اردوهای آمادگی داشتند سعی داریم در بازیهای آسیایی هنگ‌کنگ جایگاه خوبی داشته باشیم.

رضا عزیزی در گفت وگو با ایسنا، از اعزام دوازده تکواندو کار ناشنوای زن و مرد در رشته های پومسه و کیوروگی به بازیهای آسیایی هنگ‌کنگ خبر داد و افزود: برای آماده‌سازی تیم تکواندوی ناشنوایان در رشته های پومسه و کیوروگی تاکنون 6 مرحله اردوی آماده سازی را پشت سر گذاشتیم که در جریان این اردوها تکواندوکاران به آمادگی مطلوبی رسیدند و شرایط امیدوار کننده‌ای برای کسب مدال در هر دو رشته دارند.

وی گفت: این دوره بازیهای آسیایی در بخش انفرادی، تیمی و میکس برگزار خواهد شد که تلاش ما بر این است که در هر سه بخش روی سکو قرار بگیریم و جایگاه بهتری از نظر رنکینگ نسبت به دوره قبل کسب کنیم.

رییس انجمن تکواندو ناشنوایان با اشاره به بی‌توجهی مسوولین نسبت به مدال آوران ناشنوا اظهار کرد: در المپیک ناشنوایان که سال 2015 در ترکیه برگزار شد یکی از ورزشکاران ناشنوا که شانس کسب مدال طلا را داشت به خاطر رقابت نکردن با حریف اسرائیلی در مرحله نیمه نهایی، به فینال راه پیدا نکرد اما متاسفانه در آن زمان هیچ مسوولی به این مساله واکنش نشان نداد و اهمیتی برای آنها نداشت. در صورتی که اگر چنین اتفاقی برای یکی از ورزشکاران سالم رخ می‌داد تحت حمایت مسوولین قرار می‌گرفت. متاسفانه با تمام این تبعیض‌ها ورزشکاران ناشنوا همواره با انگیزه بالا در مسابقات شرکت می‌کنند و اعتراضی نسبت به میزان جوایز خود ندارند.

عزیزی در پایان از مریم خدابنده، زهرا ابراهیمی، محمود اکبری و مرتضی رضا صفت (پومسه)، مرضیه خوش احوال، فاطمه الزهرا زلیکانی، نسیبه شهبازی، مونا شیری، علی رضا شریفی منش، بهزاد امیری، محمد زعفرانی و مسعود رزاقی در بخش کیوروگی به عنوان تکواندوکاران اعزامی به هنگ‌کنگ نام برد و گفت: اگرچه در هر دو بخش زنان و مردان امید به کسب مدال داریم اما با این وجود همه چیز بستگی به قرعه و وضعیت تکواندوکاران در روز مسابقه دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها