نمایشگاه «بازی» محصول نقشی است که از کودکی به بزرگسالی می آوریم


نمایشگاه «بازی» محصول نقشی است که از کودکی به بزرگسالی می آوریم

هنرمند نقاش از برپایی نمایشگاه نقاشی خود با عنوان «بازی» در گالری ثالث خبر داد و گفت: «بازی» در واقع نقشی است که از کودکی به بزرگسالی می آوریم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایشگاه انفرادی نقاشی «ماهیار چرمچی» با عنوان « بازی» از روز 29 شهریور تا 3 مهرماه در گالری ثالث برپا می شود، در این نمایشگاه یازده اثر نقاشی این هنرمند در معرض دید عموم قرار می گیرد برپایی این نمایشگاه بهانه ای شد تا با این هنرمند نقاش به گفتگو بنشینیم که در زیر می آید:

چرا عنوان نمایشگاه آثار نقاشی تان را «بازی» انتخاب کردید؟

«بازی» چیزی است که ما از بچگی به بزرگی آوردیم، بازی یک اتفاق برای سرگرمی به نظر می آید اما قواعدی را برای ما می سازد. برای ساختن یک دنیای مجازی و قواعد مشخص مجازی و نقش پذیری، مثلا وقتی کودکیم، خاله بازی می کنیم. در دنیای مجازی خود نقش پدر، مادر، همسایه و کسان دیگری را می گیریم. وقتی تفنگ بازی می کنیم، نقش یک جنگجو را به خود می گیریم و نقش را به خود تعمیم می دهیم در دنیای بزرگسالی هم بازی می کنیم، مثلا در دنیای فوتبال یک نفر نقش دروازه بان را می گیرد یا در بازی های مختلف نقش می پذیریم، بعضی از بازی ها مشخصا یعنی هر دو نفر از قواعد بازی خبر دارند و هم از نقش خودشان ولی بعضی ها هستند که بازی های کثیف و پنهان نام دارند، مثلا در معامله ذاتا آدم پاک دستی نیست ولی برای طرف مقابل نقش آدم پاکدست و صادق را بازی می کند ولی این بازی به طرف مقابل آسیب می زند یا مثلا در روابط همسری و فردی نقش همسر صادق و پاکدامن را بازی می کند در صورتی که این گونه نیست.

ایده انتخاب «بازی» از کجا شکل گرفت؟

ما هر روز نقاب می زنیم و نقش می گیریم ولی بالای 80 درصد این نقاب ها از بزرگترین ارکان اجتماع بگیر تا ساده ترین روابط کوتاه مثل خرید از یک مغازه پنهان است در این بازی هر کس از قاعده بازی و نقش طرف مقابل بی خبر باشد قربانی می شود، اما سوال اصلی اینجاست ما چقدر مطمئن ایم که نقش قربانی را داریم و این بازی را خودمان با کس دیگری اجرا نمی کنیم.

شما اغلب در آثارتان به مباحث اجتماعی می پردازید؟

بله، من هیچ وقت نمایشگاهی نداشته ام که به موضوعات فلسفی، اجتماعی و یا روان شناسی ارتباط نداشته باشد. زیباشناسی در ذیل مفاهیم زیستی برای من معنی دارد.

آیا آثار نمایشگاه بازی به لحاظ موضوعی با یکدیگر پیوستگی دارند؟

همه آثار بلا استثنا یک بازی را در درون خود دارند یا بازی پنهان است یا آشکار و همه آنها در زمینه بازی کار شده اند اما چند تابلو هستند که دسته دسته با هم ارتباط دارند.

آثار نقاشی این نمایشگاه با چه تکنیکی خلق شده اند؟

در نمایشگاه بازی یازده اثر با تکنیک رنگ روغن و ترکیب مواد خلق شده اند.

آثار نمایشگاه «بازی» در چه ابعادی است و آیا این آثار برای فروش هستند؟

آثار در ابعاد بزرگ هستند کوچکترین اثر در ابعاد 120 در 140 و بزرگترین اثر در ابعاد 140 در 200است، این آثار برای فروش عرضه شده اند.

«بازی» چندمین نمایشگاه انفرادی شماست؟

«بازی» پنجمین نمایشگاه انفرادی است که برگزار کرده ام و چهلمین رویدادی است که در مجموع برگزار کرده ام.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح