آبرسانی به کلخوران در کمتر از دو ماه انجام شده است


آبرسانی به کلخوران در کمتر از دو ماه انجام شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان اردبیل گفت: در کمتر از دو ماه عملیات آبرسانی به منطقه کلخوران را انجام دادیم تا اهالی این منطقه از آب شرب شهری بهره‌مند شوند.

فرامرز بهنژاد در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: ما به وعده خود در آبرسانی به این منطقه حتی در کمتر از موعد مقرر عمل کردیم به طوری که تاکنون 20 مورد انشعاب به اهالی این منطقه واگذار و 150 مورد درخواست برای بهره‌مندی از انشعاب آب در این منطقه پذیرش شده است.

وی با بیان اینکه 500 خانوار و بیش از 800 واحد مسکونی در منطقه کلخوران از آب شرب شهری بهره‌مند خواهند شد، خاطرنشان کرد: ما تمام فعالیت‌های انتقال و عملیات آبرسانی را انجام دادیم و منتظر شهروندان کلخورانی هستیم تا با خرید انشعاب از این امکانات استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان اردبیل طول خط انتقال اجرا شده را 5.5 کیلومتر و هزینه صرف شده در این زمینه را 3.5 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با توافق شهرداری قرار شده هزینه‌های حفاری پرداخت شود تا شهروندان با تلاشی که همکاران ما در کمتر از دو ماه انجام دادند از آب شرب استفاده کنند.

بهنژاد در مورد تامین آب شرب روستاهای گرمی نیز بیان کرد: در سال‌های گذشته ما از طریق منابع آب موجود هم آب شرب گرمی و هم روستاها را تامین کردیم ولی با افزایش نیازمندی‌ها در این شهرستان قرار است از محل سد تازه کند و عمارت کمبود آب شهری و روستایی رفع شده و ما بتوانیم ساکنان زیادی را در این شهرستان در روستاهای گرمی از آب شرب بهره‌مند سازیم.

وی ادامه داد: ما اگر نتوانیم از طریق این دو سد آب مورد نیاز روستاهای گرمی را تامین کنیم قطعا با بحران روبرو خواهیم شد که انتظار می‌رود منابع آب مورد نیاز از طریق این دو سد برای گرمی و روستاهای آن اختصاص یابد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان اردبیل در مورد اختصاص اعتبارات بانکی برای حوزه آب و فاضلاب شهری و مجتمع‌های آبرسانی در استان تصریح کرد: 110 میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب اردبیل اختصاص یافته تا با توافق سرمایه‌گذار این پروژه از طریق بانک عامل این منابع تامین شود.


بهنژاد افزود: در سفر مدیران بانک‌ها به استان قرار شد 50 میلیارد تومان به آبرسانی به نمین و 250 میلیارد تومان نیز به مجتمع‌های آبرسانی روستایی اختصاص یابد تا 15 مجتمع در حال احداث و سه مجتمع در حال مطالعه به سرانجام برسد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد