مانی فر گفت: تنها 60 درصد آیین نامه مقررات ساختمان در کشور اجرا می شود که با رونمایی از پیوست ششم آیین نامه 2800 امیدواریم ایمنی ساختمان های کشور فراتر از 60 درصد برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرکل دفتر مقررات ساختمان وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه پیوست ششم از آیین طراحی ساختمان ها در برابر زلزله به اجزای غیرسازه ای ساختمان ها پرداخته، گفت: قبل از زلزله سرپل ذهاب که مقوله مقررات آیین نامه 2800 مورد توجه قرار گرفت و آیین نامه به استان ها ابلاغ شده بود.

مانی فر با بیان اینکه آیین نامه 2800 در چارچوب نظارت عالیه در ساختمان ها در تمام استان ها مورد توجه قرار داده ایم، افزود: از 5 اسفند 97 سامانه ای جامع نظارت عالیه نیز رونمایی شد که در راستای دولت الکترونیک فعالیت و خدمات ارائه می کند که 47 هزار بازدید تاکنون داشته و داده های بدست آمده از آن نشان می دهد مبحث مربوط به تاسیسات بهداشتی 85 درصد رعایت شده و در صدر بخش های اجرایی آیین نامه مقررات ساختمان اجرا است.

مانی فر با بیان اینکه به طور کلی 60 درصد آیین نامه مقررات ساختمان در کشور اجرا می شود، گفت: با رونمایی از پیوست ششم آیین نامه 2800 امیدواریم ایمنی ساختمان ها فراتر از 60 درصد برود.

او با بیان اینکه شهرداری ها و پیمانکارها موظف به نظارت بر اجرای آیین نامه مقررات ساختمان است، گفت: برای ساختمان های دولتی در استان ها، سازمان برنامه و بودجه به اجرای آیین نامه ها باید نظارت کنند و در بخش عالیه نیز وزارت راه و شهرسازی نظارت خواهد داشت.