مشکل آب منطقه مرزی بورالان ماکو به‌زودی حل می‌شود


مشکل آب منطقه مرزی بورالان ماکو به‌زودی حل می‌شود

ارومیه – ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مشکل اصلی قطعی مکرر آب در منطقه بورالان ماکو، افت ولتاژ برق است، گفت: برنامه ریزی لازم برای حل آن انجام شده و به زودی شاهد رفع این مشکل خواهیم بود.

علیرضا رضوی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات آب شرب روستاهای منطقه بورالان ماکو اظهار داشت: با تامین و استقرار یک دستگاه ژنراتور یا ایجاد خط انتقال برق به ایستگاه‌های پمپاژ، مشکل این منطقه به‌طور کامل حل خواهد شد که تحقق این امر مهم نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط است.

وی افزود: کیفیت آب موجود در روستاهای منطقه بورالان ناشی از بافت زمین شناسی آن است که به‌طور مداوم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۷۸۰ منشا آب شرب در روستاهای آذربایجان غربی وجود دارد که به‌صورت مستمر از نظر وجود فلزات سنگین و مواد شیمیایی مورد ارزیابی قرار می گیرد و تا حد امکان با تغییر منشاء یا ایجاد سامانه در راستای ارتقای کمی و کیفی آب شرب اقدام می شود.

فرماندار ماکو نیز در این جلسه گفت: کمبود میزان دبی آب، فرسودگی شبکه های داخلی، کیفیت نامطلوب منشا آب از جمله مسائلی است که موجب بروز مشکلاتی در حوزه آب شرب روستاهای بخش مرکزی و بازرگان این شهرستان شده است.

حسین عباسی از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خواست تا با اتخاذ تدابیر لازم نسبت به رفع مشکل کمبود و قطعی آب در روستاهای منطقه بورالان که نیازمند همکاری بین دستگاه‌های اجرایی است، اقدام کند تا ساکنان آن بتوانند به راحتی از این نعمت برخوردار شوند.

منطقه بورالان، دشت پهناوری است که ۳۲ روستا و ۱۴۱۰ خانوار روستایی و عشایری را با نزدیک به ۱۰۰ هزار واحد دامی که تقریبا بیش از ۳ برابر توان اکولوژیک مراتع می باشد، در خود جای داده است.

۷۱۳۲/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی