قیام عاشورا بشریت را به سمت آرمان‌های انسانی سوق می‌دهد


قیام عاشورا بشریت را به سمت آرمان‌های انسانی سوق می‌دهد

کرمان - ایرنا - به گفته نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری قیام عاشورا مرز نمی شناسد و تا قیامت بشریت را به سمت آرمان‌های جاودانه و انسانی سوق می‌دهد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام امان الله علیمرادی شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران در محل دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان با تاکید بر اینکه باید از بدعت گذاری در خصوص این قیام عظیم پرهیز شود ، تصریح کرد: همه آحاد بشر در طول تاریخ مخاطب این قیام هستند و مرزهای جغرافیایی، زمانی، ملی، نژادی و قومی نمی تواند این قیام را محدود کند.

حجت الاسلام علیمرادی گفت: ملت ما یک رسالت جهانی را که از امام حسین(ع) کسب کرده بر عهده دارد و وظیفه ای که این امام اعلام جهانی کرده و مخاطب خود را پیرو این راه و هدف جهانی قرار داده این هست که تمدن اسلامی و توحیدی در جهان شکل گیرد و فراگیر شود.

وی تصریح کرد: این تمدن و شیوه زندگی برای آحاد بشریت سعادت، رفاه، امنیت، عدالت و همه ارزش های اصیل را به دنبال دارد که باید در راستای تحقق ان تلاش مضاعف شود.

حجت الاسلام علیمرادی بیان کرد: امام حسین(ع) در یک سخنرانی این هدف کلان را به جهانیان اعلام کرده است و فرمودند: " خدایا تو می دانی حرکت و قیام من برای قدرت طلبی و ریاست طلبی و فرمانروایی بر دیگران نیست و برای دست یابی به مال و منال بیشتر نیست برای این است که ارائه کنم و نشان دهم معالم دین را.

علیمرادی معالم را جمع عَلَم بیان کرد و افزود: معنای این هم اوج برجستگی و نموداری و دیده شدن است؛ امام حسین (ع) بیان داشت که می خواهم نکته های اوج دین خدا را اعم از عدالت، معنویت، صداقت، عزت و حمکت را به جهان نشان دهم و مردم در پرتو این آرمان ها زندگی کنند و فسادهای سیاسی، اخلاقی و اقتصادی در جهان نباشد.

وی تصریح کرد: ملّت ایران خود را مخاطب این رسالت قرار داده و امام راحل بر همین مبنا انقلاب اسلامی را آغاز کرده و در پرتو الهام از نهضت این قیام، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و نظام اسلامی شکل گرفت و اکنون ۴۰ سال از عمر این نظام و انقلاب می گذرد و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که رهبری در بهمن سال گذشته اعلام و ابلاغ کردند در واقع نقشه راه گام دوم انقلاب مبنی بر رسالت امام حسین (ع) است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان در تشریح جایگاه این دانشگاه در انجام رسالت یاد شده اضافه کرد : این دانشگاه علم و دانش وفناوری را در خدمت بشر قرار می دهد و در راستای اینکه از همه ظرفیت های خدادادی استفاده و بشر را بهره مند سازد گام بر می دارد و به کمک علم و فناوری نقش اعتلابخشی به سطح زندگی انسان را بر عهده دارد؛ دانشگاه وظیفه دارد که انسان هایی را پرورش دهد تا راه عزت و سعادت را نشان دهند و ملت را به سوی سعادت دین و دنیا سوق دهند.

حجت الاسلام علیمرادی خاطرنشان کرد: یکی از برجستگی ها و خصوصیات این رسالت در دانشگاه اسلامی این است که کار خود را فراتر از علم محدود نکرده و حتی تحصیلات ابتدایی و پیش از ابتدایی را دارد لذا پدیده ارزشمند مدارس سما در سطح کشور مطرح شد و دانشگاه آزاد اهتمام ویژه را در این بخش قرار داده و بر طبق آمار مدرسه سما در دانشگاه آزاد رفسنجان از برترین مدارس در سطح استان است.

وی گفت: مدرسه سما پرورش دهنده دانش آموزانی است که آنها کار خود و کار شهرستان را با مهارت و با ظرفیت علمی همراه با معنویت پیش ببرند و وقتی وارد دانشگاه شدند بخش عظیم راه عزت را طی کرده باشند و اینک در این مدرسه که از دو سال پیش راه اندازی شده بیش از ۳۵۰ دانش آموز از پیش دبستانی تا پایه ششم مشغول به تحصیل دارد.

در حال حاضر سه هزار دانشجوی فعال در دانشگاه ازاد اسلامی رفسنجان در ۷۰ رشته کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا رشته های حقوق، مدیریت، بین الملل و حسابداری تحصیل می کنند.

۷۴۳۳ / ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس