اقامت تابستانی 366 هزار گردشگر در مراکز اقامتی آذربایجان‌غربی


اقامت تابستانی 366 هزار گردشگر در مراکز اقامتی آذربایجان‌غربی

ارومیه - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 366 هزار نفر طی تابستان امسال در مراکز اقامتی استان پذیرش شده‌اند.

جلیل جباری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۱۰۸ هزار و ۲۵۹ نفر در هتل‌ها، بیش از ۴۸ هزار نفر در اقامت‌گاه‌های موقت، ۳۳ هزار و ۹۳۷ نفر در مهمانپذیرها، سه‌هزار و ۵۵۰ نفر در واحدهای بوم‌گردی و چهار هزار و ۷۵۳ نفر در هتل‌آپارتمان اقامت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از کل مسافران تابستانی آذربایجان‌غربی در سال جاری، ۵۳ هزار و ۴۰۸ نفر مربوط به مراکز اقامتی وابسته به آموزش و پرورش بوده و ۱۵ هزار و ۳۶۹ نفر نیز مربوط به سایر مراکز اقامتی از جمله مهمان‌سراهای ادارات و خوابگاه های دانشجویی بوده است.

وی بیان کرد: از اول تیر تا نیمه شهریور امسال، ۵۱۰ فقره بازدید نظارتی در آذربایجان غربی انجام و برخی مشکلات مراکز اقامتی پس از احصا به مسوولان این مراکز گوشزد شد.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل «قره‌کلیسای چالدران» و «تخت‌سلیمان تکاب» است.

کاخ موزه باغچه‌جوق، عمارت کلاه‌فرنگی، سه‌گنبد ارومیه، غار سهولان مهاباد، خان‌تختی سلماس، مقبره شیخ صدرالدین چالدران، کلیسای ننه‌مریم ارومیه، قلعه‌بسطام، مسجد سردار، بازار تاریخی ارومیه، خانه انصاری، تپه‌حسنلو، تالاب کانی‌برازان مهاباد و روستای چورس از جمله آثار تاریخی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

به گفته کارشناسان گردشگری استان اقامت مسافران در خانه‌های سازمانی، منزل اقوام و مراکزی غیر از مراکز تحت پوشش اداره‌کل میراث فرهنگی و همچنین اتراق در کنار بوستان‌ها، نظام آماری ما را از نظر تعداد دقیق ورود گردشگران دچار چالش کرده است.

۷۱۲۵/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!