رویکرد متفاوت کانون فرهنگی و هنری شهید بهشتی زنجان در عزاداری‌های محرم


به گفته مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری شهید بهشتی زنجان، همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان، در کنار مراسم عزاداری، ویژه برنامه فرهنگی و آموزشی مختص برادران و خواهران خردسال و نوجوان در قالب کلاس های آموزشی اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، کانون فرهنگی و هنری شهید بهشتی مسجد آقامیرزااحمد زنجان، به دلیل فعالیت های گسترده در زمینه تشکیل کلاس های مختلف، یکی از کانون های فعال زنجان محسوب می شود.

مسجدآقا میرزا احمد معروف به مسجد دباغ ها توسط صنف دباغ ها که در قسمت خیابان سعدی جنوبی توحید(پایین امامزاده سید ابراهیم(ع)) مرکزیت شغلی داشتند در سال ۱۳۳۸ قمری مطابق با۱۲۹۷ شمسی ساخته شده است.

مسجدآقامیرزااحمد در صدر جهان از سمت شمال به خیابان توحید، از جنوب به خانه های مسکونی محله صدر جهان، از غرب به سرای گیلک و از شرق به کوچه شهید خوشنام محدود می گردد.

در مسجدآقا میرزااحمد نمازهای هفده گانه حتی در روزها تعطیل با حضور اصناف و عموم مردم اقامه می شود.

در کتابخانه این مسجد بالغ بر 8 هزار جلد کتب غیردرسی موجود است و مسجد به سالن و کلاس های آموزشی مجهز شده است.

در این مسجد کلاس های قرآن ویژه برادران و خواهران در رشته های حفظ، روخوانی، روانخوانی، تجوید در تمام رده های سنی برگزار می شود.

رویکرد متفاوت کانون فرهنگی و هنری شهید بهشتی زنجان در عزاداری‌های محرم

مسجد آقامیرزااحمد دارای سایت اینترنتی برای استفاده جوانان مسجد است و اتاق های فکر جوانان و نوجوانان و جلسات فرهنگی مسجد به صورت منظم تشکیل می شود.

اعزام جوانان و اعضای فعال مسجد به اردوی زیارتی کربلای معلی ومشهد مقدس و برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر فعالیت های مسجد آقامیرزااحمد زنجان است.یک باب ازمغازه مسجد به صورت تجاری درقالب فروشگاه انتشارات و لوازم التحریر اختصاص یافته است و مسجد دارای سالن و اتاق ورزشی مجهز به فوتبال دستی، تنیس روی میز و دارت است.

بخشی از فعالیت های کانون فرهنگی و هنری شهید بهشتی

مدیرمسوول کانون فرهنگی و هنری شهید بهشتی در خصوص فعالیت های این کانون به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: در مجموع ۲۵۰ نفر عضو کانون هستند که ۱۸۰ نفر از اعضا را برادران و ۷۰ نفر را خواهران تشکیل می دهند.

«علی محمودی» ادامه داد: اعضای این کانون در طول سال در کلاس های آموزشی شرکت می کنند و فعالیت های ورزشی در سالن این مسجد برگزار می شود.

به گفته وی، همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ویژه برنامه فرهنگی و آموزشی مختص برادران و خواهران خردسال و نوجوان در قالب کلاس های آموزشی در کانون فرهنگی و هنری شهید بهشتی مسجد اجرا می شود.

محمودی ادامه داد: این برنامه ها هر شب ازساعت ۲۲ تا ۲۲:۳۰ باحضور بیش از ۱۲۰ نفر از فعالان مسجدی در قالب مسابقه، نقاشی، بازی های فکری، قرآن و... برگزار می شود.

رویکرد متفاوت کانون فرهنگی و هنری شهید بهشتی زنجان در عزاداری‌های محرم

به گفته مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری شهید بهشتی زنجان باتوجه به ماهیت و ضرورت موضوع که هرسال برگزار می شود، این برنامه ها برای دوستان باسنین پایین برنامه ریزی می گردد.

لازم بذکر است که هرشب بعنوان یادبود و جذاب بودن برنامه ها و علی الخصوص مسجد، جوایزی به تمام دوستان اهداء می گردد.

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن