پیشتازی سیستان و بلوچستان در اجرای طرح «سراسری قرائت قرآن کریم»


پیشتازی سیستان و بلوچستان در اجرای طرح «سراسری قرائت قرآن کریم»

شرکت 290 کانون فرهنگی هنری مساجد استان سیستان و بلوچستان در طرح «سراسری قرائت قرآن کریم»، همزمان با شب عاشورای حسینی، این استان را در صدر مشارکت‌ها قرار داد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، طرح سراسری قرائت قرآن کریم به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد همزمان با شب عاشورا در 25 هزار کانون فرهنگی هنری در سطح کشور برگزار شد.

بنابر این گزارش، همراهی فعالیت های قرآن و عترت(ع) در بستر عزاداری های حسینی و عمل به مطالبه مقام معظم رهبری درباره تبدیل مساجد به پایگاه فعالیت های قرآنی، از مهمترین اهداف برگزاری این طرح بود که برای نخستین بار برگزار شد.

این گزارش می افزاید: بنابر اعلام مسئول ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان، این استان کشور در صدر اجرای این طرح قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام «مهدی پودینه» بیان کرد: طرح قرائت سراسری قرآن کریم از سوی کانون‌ مساجد در عاشورای حسینی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مساجد منتخب استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه نشست های قرآنی از رویکردهای کانون‌های مساجد است، افزود: طرح قرائت قرآن کریم به نیت تسکین قلب امام عصر ارواحنا فداه و تدبر در آیات و درس گرفتن از واقعه عاشورا انجام شد.

این طرح شامل حزب‌خوانی، جزءخوانی و یا تلاوت سوره هایی همچون سوره مبارکه «فجر» که در روایات شان نزول آنها وجود مقدس سیدالشهداء(علیه‌السلام) معرفی شده است، بود.

پودینه از قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در صدر اجرای طرح قرائت قرآن کریم در کشور خبر داد و گفت: ٢٩٠ کانون فرهنگی هنری مجری طرح قرائت قرآن کریم در شب عاشورای حسینی بودند که در مقایسه با سایر استان ها، سیستان و بلوچستان در صدر قرار گرفت.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها