آغاز خدمات دهی مواکب خراسان جنوبی به زائران حسینی از 15 مهرماه


آغاز خدمات دهی مواکب خراسان جنوبی به زائران حسینی از 15 مهرماه

جوینده با بیان اینکه موکب های استان از 10 مهرماه به عراق اعزام می شوند، گفت: از 15 مهرماه خدمات رسانی موکب های استان به زائران حسینی در کاظمین آغاز خواهد شد و تا چهار روز پس از اربعین خدمت رسانی به زائران را پوشش می دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «موسی جوینده» امروز (24 شهریور) در کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی استان اظهار کرد: با همت دستگاه های اجرایی وارد فاز اجرایی اربعین شده ایم و امسال به جهت اینکه ویزا حذف شده تعداد زائر بیشتری حضور پیدا خواهند کرد لذا بر همین اساس باید امکانات و ظرفیت های متفاوت تری نسبت به سال گذشته آماده کنیم و برای استفاده زائران حسینی در سایت خراسان جنوبی در کاظمین نصب شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 41 موکب اربعین از خراسان جنوبی در عراق برپا می شود، گفت: سهمی که در کشور برای این استان پیش بینی شده اسکان شبانه 18 هزار نفر است که با استقبال بی نظیر مردم و امکاناتی که سازمان ها و نهادها در اختیارمان گذاشته اند برای 20 هزار زائر اسکان فراهم می شود.

جوینده با اشاره به اینکه مردم استان تمام الزامات زیستی و تغذیه ای برای موکب های اربعین را آماده کردند، ادامه داد: همچنین روزانه برای 30 تا 35 هزار نفر غذای گرم در هر وعده پخت و توزیع خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در سایت خراسان جنوبی مستقر در شهر کاظمین تمام امکانات و الزامات مورد نیاز زائران حسینی فراهم شده، عنوان کرد: اولین گروه خدمات رسان در 2 مهرماه برای ایجاد و نصب زیرساخت ها به شهر کاظمین اعزام می شوند.

رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه موکب های اربعین استان از 10 مهرماه اعزام به عراق می شوند، گفت: از 15 مهرماه خدمات رسانی موکب های استان به زائران حسینی در کاظمین آغاز خواهد شد و تا چهار روز پس از اربعین خدمت رسانی به زائران را پوشش می دهیم.

جوینده با اشاره به اینکه یک درمانگاه با تمام امکانات و تجهیزات توسط دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر و بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی در اربعین برپا می شود، افزود: دستگاه بسته بندی آب و یخ سازی مورد نیاز تامین شده و امسال به جهت ورود به هوای گرم نیازمند کولر هستیم که تاکنون 45 دستگاه کولر خریداری شده است.

وی به اقلام مورد نیاز برای اربعین اشاره کرد و گفت: پتو، کولر، چادر، موکت و فرش، گوشت قرمز، مرغ برنج، شکر، قند و حبوبات مورد نیاز است.

رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی بیان کرد: موکب ها، مردمی مدیریت می شوند و متکی به هیچ نهاد و سازمانی نیستند و برای اینکه خلا سالهای قبل جبران شود حدود 180 چشمه سرویس بهداشتی و حمام فراهم می شود.

جوینده با بیان اینکه 100 چشمه سرویس بهداشتی برای زائران اربعین تهیه شده، گفت: همچنین 60 چشمه در حال ساخت است و 60 چشمه حمام را نیز سازمان آب کشور از مرکز برای خراسان جنوبی فراهم می کند.

رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون مردم استان کمک کردند، تاکید کرد: رانندگان استان بیش از 4 میلیارد تومان سرمایه گذاری در ایام اربعین می کنند که گمنام هستند و کسی از آنان اسم نمی برد.

جوینده بیان کرد: بزرگترین سرمایه گذاران اربعین رانندگان استان هستند و تاکنون بیش 150 راننده برای اعزام به مراسم اربعین و خدمت رسانی اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال مردم استان در بحث اربعین 3 میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند، افزود: از تمام مردم ولایتمدار بی نهایت سپاسگزار هستیم چرا که مردم خراسان جنوبی در بحث بازسازی عتبات مقدسه و اربعین در سطح کشور جایگاه ویژه ای دارند.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس