رئیس کمیته فوتوالی یزد استعفا کرد


رئیس کمیته فوتوالی یزد استعفا کرد

یزد - ایرنا- رئیس کمیته فوتوالی یزد شامگاه دوشنبه از سمت خود استعفا کرد و علت را ناتوانی و کوتاهی در اعزام 2 ورزشکار یزدی عصو تیم ملی به مسابقات جهانی تایلند دانست.

سید حسن میرحسینی که عضو کمیته فنی کشور است، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدت یک سال از حضورش فوتوالی یزد را به قدرت اول ایران تبدیل کرد و با عذرخواهی از این ۲ ورزشکار با اخلاق و خانواده‌های آنها، ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد درخشش آنها در مسابقات آسیایی و جهانی پیش رو باشیم.

وی همچنین با پوزش از همه زحمتکشان فوتوالی کشور و جامعه ورزشی استان اظهار امیدواری کرد تا در آینده شاهد حفظ کرامت و احترام به زحمت و شخصیت والای ورزشکاران و جوانان نخبه جامعه باشیم.

تیم ملی فوتوالی ایران در حالی به محل بازی‌های جهانی رسید که ۲ بازیکن تاثیرگذار و مهم این تیم به علت صادر نشدن مجوز خروج از کشور از همراهی تیم جا ماندند.

این امر باعث حذف یک نماینده کشور از مسابقات شد، فقط یک نماینده دیگر ایران در مسابقات حضور خواهد داشت.

رقابت‌های جهانی فوتوالی از ۲۷ تا ۳۱ شهریورماه جاری در بانکوک پایتخت تایلند برگزار خواهد شد.

تاکنون افزون بر ۲ هزار نفر در رده‌های مختلف سنی این رشته در یزد جذب و سازماندهی شدند و زیر پوشش بیمه ورزشی قرار دارند.

فوتوالی از ادغام ۲ رشته والیبال و فوتبال ساحلی ایجاد شده است که در یک زمین ۹ در ۱۸ مترمربع با یک تور به ارتفاع ۲ متر و ۲۰ سانتیمتر با حضور ۲ بازیکن در هر تیم برگزار می‌شود.

بازیکنان باید توپ را با استفاده از ضربات پا، سر و سینه و بدون استفاده از دست به زمین حریف ارسال کنند.

انجمن فوتوالی ایران در سال ۱۳۹۰ تشکیل شد و زیر نظر هیات ورزش‌های روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی فعالیت دارد و تیم ملی فوتوالی ایران در دوره گذشته بعد از تایلند، نایب قهرمان آسیا شد.

یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی و ۶۵ هزار ورزشکار سازمان‌ یافته دارد و حدود ۲۰۰ نفر در رشته فوتوالی استان فعالیت دارند.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها